• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Jag tror inte jag vill ha barn - nån som känner samma?

Hahaha :)
Jag ville kanske bara säga att det är riskfyllt att sätta sig själv på ett högre moraliskt plan bara för att man skaffat barn.
 
Är det nån som har nåt underlag för att världen skulle vara en SÄMRE plats för barn idag än tidigare?
Eller är det bara gnäll från folk som tror att världen i hundratusentals år såg ut exakt som när de själva gick i småskolan (en vanlig missuppfattning hos till exempel sverigedemokrater).

Jag undrar snaarare om mänskligheten någonsin har haft det bättre.

Men på det stora hela är väl valet att skaffa barn ungefär som valet att skaffa en partner?
Man får saker, man ger saker, man får kompromissa. Men det är värt det.

Vissa väljer att vara parnterfria, andra väljer att ha en partner. Och vissa får aldrig möjlighet att välja eftersom världen väljer åt dem.
 
Martin Fjaderlatt.se; sa:
Är det nån som har nåt underlag för att världen skulle vara en SÄMRE plats för barn idag än tidigare?

När jag var ung fanns ingen organisation eller tidning för brottsoffer. Den gruppen var då så liten att det inte fanns tillräckligt behov.
 
mellpat; sa:
Martin Fjaderlatt.se; sa:
Är det nån som har nåt underlag för att världen skulle vara en SÄMRE plats för barn idag än tidigare?

När jag var ung fanns ingen organisation eller tidning för brottsoffer. Den gruppen var då så liten att det inte fanns tillräckligt behov.

Ingmar då, du vet väl att det länge varit synd som stackars brottslingar...
Därav bra fängelser, då....numera rätt risigt...allt glider...

Barn, det gäller att bestämma sig antingen eller för det går inte att ha lagom med dem. Själv är jag glad för det val jag delade en gång och skaffade.
[Ändrat av johankse 2007-06-06 kl 10:00]
 
Martin Fjaderlatt.se; sa:
Jag undrar snaarare om mänskligheten någonsin har haft det bättre.

Definiera bättre.

Men om man definierar den i ledig tid så ägnade stenåldersmänniskan ca 4 timmar per dag åt att jaga, laga mat och hushållsgöromål.

Iallafall jag ägnar detta betydligt mera tid idag.
 
Re: Re: Också frivilligt barnfri

Ganjapurna; sa:
I ditt fall anser JAG (kanske många med mig) vägran att bidra till evolutionen (dvs. i det långa loppet till "allmännyttan") genom att reproducera som ett dumt ställningstagande. Därför blir du antagligen visad mindre "respekt" jämfört med övriga.

Det där var nästan roligast i tråden. Men har du tänkt på att om vi då som är själviska inte bidrar till reproduktionen så måste ju nästa generation vara lite mindre själviskt då våra dåliga gener rensas ut hela tiden.

Men borde inte världen då redan vara en otroligt bra plats full av osjälviska människor?
 
mellpat; sa:
Martin Fjaderlatt.se; sa:
Är det nån som har nåt underlag för att världen skulle vara en SÄMRE plats för barn idag än tidigare?

När jag var ung fanns ingen organisation eller tidning för brottsoffer. Den gruppen var då så liten att det inte fanns tillräckligt behov.

När du var ung så var det lagligt att misshandla barn, kränka andra människor och strunta i jämlikhet.
 

Liknande trådar