• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag saknar riktiga namn

Bäggedera. I synnerhet är jag emot demokratier som bara är summan av sina mänskliga, felande invånare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/johanhakelius/article630098.ab
Minister som bara har en halvdålig studentexamen och som vad jag sett aldrig visat skärpa annat än i samband med nåt idrottsevenemang? Okej, jag kom visst ifrån ämnet ... :)

Förvisso var analysen av det avtryckt denne fd ministerr lämnat tämligen korrekt, och träffande.
Men att en politikter har så mycket som en halvdålig studentexamen i bagaget är ju inte på något vis nåt man numera kan ta för givet bland ministrarna.
Tvärtom skulle väl regeringen utgöra ett lysande bevis på hur onödigt det är att utbilda sig för att göra karriär - åtminstone som politiker.

Troligen är det för att ingen längre vill bli politiker om det finns andra karriärer att välja på - även om det borde kunna vara en god möjlighet att ge sitt (riktiga) namn ett gott eftermäle. Det är förstås synd.

(Hoppas det tydligt framgick att detta vare sig var en urspårning, partipolitik eller personangrepp, utan bara en naturlig fortsättning av "riktiga-namn-diskussionen".)
 
Tvärtom skulle väl regeringen utgöra ett lysande bevis på hur onödigt det är att utbilda sig för att göra karriär - åtminstone som politiker.

Instämmer. För att citera Jonas Wiklund i en kommentar på hans blogg "Tusen tranor"
http://tusen-tranor.blogspot.com/2007/06/hgre-examen.html
"Littorin verkar ha ett brett stöd bland landets illiterati, så jag kanske borde ge ministern ett mer oreserverat stöd mot de jobbiga människor som tycker att meriter bör vara meriterande."
 
Men vad är en merit, och för vad. Är det en merit att ha en högskoleexamen om man vill styra landet, eller är det en merit att kunna käka flest korvar pp en minut. Vem avgör sånt?
 
För många är sen skulle jag ledsaga R V Jones, men hette han det egentligen? Bland skuggvärlden i England under WWII gick en massa människor till arbete under ett namn och hem till ett annat.....
Nätvärlden innehåller individer av dubiösa kön, namn och yrken bl a....Eller är det bara elektroniska andar?
Men vem är denne s k Lasse Nilsson?
//J
 
Men vem är denne s k Lasse Nilsson?
//J
Jag tror att fyra personer jag känner bra har varit inne hyffsat mycket på Utsidan. Alla fyra har frågat mig något i stil med "Lasse, är det du som är "Lasse Nilsson" på Utsidan?". Det räcker tydligen inte med ett vanligt namn för att vara anonym.

Det interssanta med Lasse Nilsson om det nu är hans riktiga namn är att han valt att inte presentera sig på sin sida, många av oss mer "anonyma" har väl utförliga presentationer av oss som personer vilket borde väga mycket tyngre än ett eventuellt fingerat namn..
Mina samlade inlägg är bara lite längre än din presentation. Kan de vara ett substitut för dig som ändå tycker att inläggsbasen är viktigast?




Jag saknar nog mest den personliga känslan och att riktiga namn är enklare för mitt minne.
 
Lasse, eller vad du nu heter, jag hör och läser att du upprepar dig, uppenbart är att du inte tar till dig eller vill förstå Patric och mig m fl, synd för vi förstår din synpunkt men delar den inte. (Ditt senaste inlägg var helt politikermässigt.) Men fortframt anser jag att du skall inte få bestämma hur andra skall göra, det är själva grejen.
Så enkelt är det!
//J