Rungá;317887 sa:
Jaså, herrarn Lindh å Althoff har kollat min sida :-|
Helt korrekt, jag erkänner
Rungá;317887 sa:
Jag har ju tagit bort för -och efternamn men om ni googlar på mitt nick så hittar ni det eftersom det hängde med varje meddelande i detta forum för inte så länge sedan. Det var orsaken till attjag ändrade till mina initialer. Här är den tråden
Jag respekterar ditt beslut, jag kan förstå varför du valde att göra så.
Jag vill bara tillägga/förtydliga att det som för dig är ett problem är numera löst (även citaten) vad gäller NYA inlägg (dvs. Utsidan 3.0 och framåt). Även om du visar ditt fullständiga namn så kommer Google inte kunna se det längre.
Vi har dessutom fixat så att Google inte håller en s.k "cachad" kopia av sidor, dettaför att eftersläpningar hos Google inte skall förstöra det vi är ute efter. Vilket oxå var ett problem förrut, även om vi raderade i ex. forumet så tar det ibland veckor innan Google uppdaterat sig. Så är det alltså numer.
Det enda problem som kvar är GAMLA inlägg, har något svarat med citat så att det inläggets text står "talthoff (Thomas Althoff, Utsidan) skrev:
" så hittar Google dessa GAMLA inlägg fortfarande.
Som Christer skrev så är det svårt/tidskrävade/dyrt att åtgärda detta, risken att stor att när vi skall ta bort g:a för&efternamn i citaten även tar bort annat ....och det är enormt tidskrävande att kontrollera 312 217 inlägg.
Rungá;317887 sa:
Jag skriver inte här för att få några trovärdighets dunkar på ryggen eller för vara den säkra källan.
Min enda anledning att sitta här och skriva är att vara emot.
Då får ha både den ena och den andra åsikten, jag vill bara säkerställa att du försår att ditt "Google argument" inte riktigt håller. Hurvida du visar eller inte har nämligen ingen betydelse längre, om det är "Google" man är rädd för.
Sen finns det andra skäl till att man inte vill visa sitt namn, jag använder inte mitt riktiga namn på Pirate Bay ....det gör inte dom som driver Pirate Bay heller.
-Thomas