Macpac
Jag är nu inne på fjärde barnet i min Macpac (som börjar bli något sliten/saggig i höftbältet). Jag har tyckt att bärstol varit lysande, både för barn som har hatat vagn och för barn som gillat vagn (man blir ju så smidig själv). Alla barnen har gillat att sitta i bärstol.
Den har fungerat mycket bra och är inget problem att bära en hel dag. Jag köpte inte den dyraste modellen, utan en mellanvariant. Den dyraste hade för mycket vaddering etc så barnet kom för långt ut från ryggen (=dålig bärkomfort) och den billigaste var för enkel.
När jag provade satt Macpac överlägset jämfört med Vaude etc, men det gäller ju mig och min rygg. Jag rekommendera starkt att prova om du har möjlighet.
Jag gillar dessutom att det är en enkel variant med lite "lull-lull". Så här i efterhand så är jag dock väldigt glad att den har 2 fack för packning. Man behöver ju nästan alltid ha en extra tröja, en frukt, kanske en extra blöja etc med sig. Det blir krångligt att få med sig om man behöver en extra väska.
Macpacen har också fördelen att designen är så avskalad (inga soltak etc) att man kan sätta ett andra barn på axlarna när man har ett barn i bärstolen, vilken kan vara praktiskt i många situationer.
Anders