Det är nu i vår och sommar som jag vet att de ska sova ute. Jag vet inte om de kommer ha någon utomhussovning på hösten, har svårt att tro att de gör det på vintern. Men det finns ett märke som man kan ta, som de slog ett slag för nu, som går ut på att sova ute en natt i varje månad. Det gör man om man vill utanför scouternas regi förstår jag det som. Men jag får såklart skaffa något bättre till henne om hon ska sova i minusgrader. Nu är det 6-9 plusgrader på nätterna här.
Jag tror också att det kan vara så att de rekommenderar större ryggsäck för att scouterna ska kunna ta med sig lite vad som de redan har hemma eller kan låna ihop. De räknar nog inte med att föräldrar ska köpa ny och välanpassad utrustning till sina barn som de inte vet om barnen kommer fortsätta använda, eller att föräldrarna har kunskap om hur de kan anpassa utrustningen. Jag har inte det.
Jag har andra tjockare sovsäckar någonstans också, men de är inte mindre i storlek, och även de är från någon liknande varuhandel, typ biltema, clas ohlson eller något.
Kan jag kanske sy igen och klippa av en bit av botten på den?