5625/ månaden:
Hyra: 250
Försäkring: 250
Mat: 2500
Övriga utgifter: 500
Nej, det stämmer- det blir pengar över!
5625/ månaden:
Då skulle du ha 67500 efter skatt kvar.
Eller 5625 i månaden.
Till hyra, mat, cykelreparationer (eller åtminstone ett par nya skor då å då, efter du måste gå hela tiden)
Pardonne moi, men det stämmer inte.
"Ett o ett e två
två o två e fyra,
lönerna dom e låga
men varorna e dyra.
Ska de' va så svårt att fatta
att det e falsk matematik,
som gör den fattige så fattig
o den rike så förbannat rik.
Två o två är fyra
fyra o fyre e åtta
En del har femton badrum
o jag har en sprucken potta.
Ska de' va...
Tre o tre e sex
sex o sex e tolv
Fru Wallenberg putsar naglarna
o fru Svensson skurar golv.
Ska de' va...
Noll o noll e noll
o noll-noll noll-noll-noll
var du än släpper slantarna
så rullar dom åt samma håll.
Ska de' va...
"
Vet inte hur du räknat men runt 6500-7000 / mån blir det nog. Reinfeldt har sänkt mycket... Och den summan är vad dagens studenter lever på och de lägger en stor del av det på litteratur så det är fullt rimligt.
Att det krävs en stark själ för att bo i ett garage håller jag inte med om. Något av det extremaste man kan ge sig in på är att åka till månen.
Jag är vanlig knegare och har de senaste åren haft över tio veckors ledighet i snitt när jag har velat. Om jag inte fått har jag bytt arbetsgivare.
Allt beror på betraktningsvinkeln såklart. Är man bekvämt lagd är garaget en jäkla resa. Är man dragen åt det Tom Waitska grävandet i samhällets kloaker, är det en njutning.
Dessutom: månen, hallå. Venus is way more bitchin'. Eller jordens medelpunkt.
@Soderkisen: Trådars natur är att glida OT. Det har med alltings strävan mot kaos att göra, och är i det närmaste en naturlag. Dig it.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaosforskning
@Soderkisen: Trådars natur är att glida OT. Det har med alltings strävan mot kaos att göra, och är i det närmaste en naturlag. Dig it.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaosforskning
Haha, ja nog är det fascinerande att en tråd glider OT. Är det inte Godwins lag så blir det termodynamikens andra huvudsats och entropi
Okej, det var ingen uppmaning till att fortsätta på detta OT
Mvh /Joel