Hur ser jag vilka inlägg jag redan läst??

Jag vet inte om det är något jag gör fel, men efter jag läst ett inlägg, så ser jag ingen som helst skillnad på det jämfört med dom olästa. Inte så kul när man hittat ett intressant forum som man vill beta av bit efter bit. Har mailat webbmaster, men han skiter i att svara på mail.

/Lars-Olof

Redan lästa.

"Skiter i att svara på mail" var väl kanske lite hårt? Jag läste ditt mail i dag efter lunch och vi har precis hur mycket som helst att göra just nu eftersom
vi kommer att lansera den nya butiken på Torsdag.

Vi har som mål att hinna svara på mail och inlägg i Utsidanforumet inom 24 timmar, det kan väl räknas som ganska bra?

Nåja. Till din fråga:

Exakt den funtionaliteten som du söker finns inte direkt i de nya forumen men du kan ju i alla fall se vilka inlägg som lagts till eller blivit uppdaterade sedan du var inne senast... Räcker inte det?

Som vanligt blir jag i alla fall jätteglad att du hörde av dig och tycker det är så kul med alla som bryr sig om hur utsidan ser ut och vad man kan förbättra ... MERA!

/Niklas, Utsidanhackare...

Lästa inlägg

OK att det markeras när det kommer tillägg/nya inlägg. Men när man kommer in som nybörjare och hittar 148 intressanta inlägg, så kan jag ju inte läsa alla på en gång. Jag kanske tar dom intressantaste 8 i dag och i morgon tar jag 12 andra osv. Efter några dagar har jag ingen som helt aning om vilka jag läst och inte. Så någon form av markering borde det vara att jag läst ett meddelande. Kanske så enkelt som ett skifte av färgnyansen på länken (Känt knep från övriga nätet) typ ;-). Fast helst borde det finnas en markering förutom "NY" t ex "Oläst"
Alltså tre status

Oläst = Inlägg som jag inte läst ännu
Ny = Nytt svar på inlägg som jag läst tidigare
ingen markering = Läst meddelande som inte kommit något nytt svar på

Skiter i ... OK då! Lite elak var jag... Men svaret kom ju snabbt ;-) ;-)

Onödigt med hårda ord

För det första så behöver man inte vara ohövlig.
Fraser som "skiter i" klarar vi oss gott utan.
För det andra så borde samtliga som läser på forumet förstå att Nicklas (med ev. flera) har nog så mycket att göra för ögonblicket.
För det tredje, vad har hänt med "new" markeringarna. Är de borta eller är det min läsare det är fel på?

/Richard Sallstedt

Ytterligare förklaring

Jag skall försöka att klargöra problemställningen och beskriva det jag tycker fungerar mindre bra igen.

Det verkar som om" Ny" bara syns på inlägg som postats/uppdaterats sedan jag var inne sist. Dvs Om jag idag går in och kollar en grupp jag alkdrig varit inne i förut, så finns massor av inlägg som jag inte läst. Inget av dessa inlägg har någon flagga "Ny" även om dom är nya för mig. Om jag läser en del av inläggen, så syns det inte på något sätt att jag läst det. Det verkar som "Ny" flaggan är relaterad till senaste inloggning på siten, i stället för som jag önskar, att jag faktiskt läst inlägget.

Det kan ju vara brister i min browser. Kör Netrscape 4.7

/Lars-Olof

Nymarkeringen relaterad till senast inloggad

... eller senaste aktivitet. Du behöver inte ens logga ut för att ny ska försvinna från forumen. Det räcker med att du gör en refresh efter en stund så är allt borta.
Skulle det vara helt omöjligt att, som jag tror gamla forumet fungerade, låta NY-markeringen ligga ett dygn eller så från det att inlägget skrevs eller senast uppdaterades.

Jag har själv blivit lite förvånad ett par gånger över hur dålig aktivitet det varit i forumen...

Behöver inget svar och inget behöver hända än på ett tag. Ta det lugnt och jobba på sån´t som är viktigare! Är bra nyfiken på Butiken!!!!
/H

Mmmm... Hmmm...

Det är alltid skönt med lite förståelse och värmande ord, tack Rickard.

Lite svar:

Länkarna byter faktiskt färg, även om det är marginellt ;-) Jag har satt Erik på att kolla efter nya färger att använda....

/Niklas

Andra färger

Jättebra lösning. Har tyckt mig se en viss nyansskillnad (kör 1280x1024 24bitars färg), men den är ju nästan omöjlig att urskilja. Behåll gärna färgtonen som är trevlig och matchar resten av siten, men gör skillnaden i färgtonerna lite större. Kolla gärna att det blir skillnad även på en dator med 256 färger. Det finns faktiskt en del äldre burkar som folk surfar på. Här på mitt jobb finns massor med äldre både PC- och Unix- maskiner där man kör 256 färger.

/Lars-Olof

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg