Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ett gammalt Wigwam kupoltält (vars ytteduk läcker som ett såll). Det ser ut som ett sånt här ungefär (det på bilden är dock ett Biltema-tält). Köpt i början av 90-talet.
Ett Helsport Snohetta 3-camp (tunneltält) Det var vårt primära campingtält tills ungarna blev för stora.
Två små blå 2-manna ryggåstält (ena köpt på Coop och det andra på Rusta, det från Coop tror jag heter Gotland) Bild på det ena av dem
Ett lite udda 2-manna-tält, det är en kupol på 120x120 och sen en 2 meter lång "strut" ut bakåt. Har ingen egen bild på det och eftersom jag inte har nån aning om vad det heter är det svårt att googla. Får fixa bilder på det i sommar.
Sen har vi ett "familjetält" köpt på Rusta (jag tror modellen hette just Family).
En stor kupol i mitten och sen två "sovalkover".
1. HB Akto - vid soloturer
2. Helsport Ringstind 2 (gamla modellen som är ett par hekt o tyngre än nyare "light") - flitigt använt vid olika vandringar men trångt med två om det är regn flera dagar i sträck.
3. HB Staika - mycket välanvänt vid alla paddlingsturer. Underbart lätt att sätta upp på klippor och robust.
4. HB Kaitum 2 - används numera på längre vandringar när vi är två. Oslagbart i utrymme och komfort i förhållande till vikten. Ska med på Sarekturen om ett par veckor.
Black Diamond Firstlight (1369gr, enkelvägg), enmanstält (ev. två om packning ligger utanför)
HB Unna (1892gr, dubbelvägg), grönt, en till två man
Mountain Hardwear EV2 (2541gr, enkelvägg), tvåmanstält
Halti, Base Camp (3400gr, dubbelvägg), tremanstält
HB Keron 4 GT, (5200gr), rött, tre till fyra man. (delägare)
Sålde precis ett Nammatj 3 till förmån för ett Keron 4 GT som jag, sambon och 2 årige sonen ska ha under kommande fjällvandringar (mestadels basläger). Ca 2kg tyngre än Nammatj men vilken komfortskillnad!
Hilleberg Unna Soloturer.
Hilleberg Rupal Gammal favorit som fortfarande står sig. Enkelväv utan absid. 2-pers.
Bask Hurp 2-pers.
Vaude Base Dome Familjecamping. 4+ pers.
Nyligen sålda (med ångest : P) :
Vaude Space III 3 pers.
Vaude Hogan Ultralight. 1-2 pers.