Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Inte alls. Det finns naturligtsvis farliga hundar i undantagsfall.
Men om du försöker behandla en varg som en hund så får du problem. Vargen är alltid farligt på sitt sätt.
I naturen går den undan för oss, men i hägnet kan det bli andra problem
Om vargen inte har tillräcklig respekt för en person så är den farlig för den personen.

Den går inte helt att lita på, vilket folk feltolkar när dom går in i hägnet.
När dom är undergivna mot folk så beror det på att dom tror att dom tjänar på det.
Släpar du in en 5-åring i hägnet så tror dom att du har hämtat ett byte, som förvisso lever,
men det blir ju lite sportigare då...

om vi hoppar över vargarna i djurparkerna(sjukt korkat att släppa in allmänheten till något rovdjur i den storleken...)

i det samhälle vi lever i är hunden en mycket större fara för människor, husdjur, tamdjur osv. än vargen.. vargen är ett stort rovdjur och kan vara mycket farlig, att säga något annat är befängt.. dock har den egenskaper vilka gör att vargen faktiskt inte utgör någon reell fara för människor.. hunden däremot är en reell fara, det händer på tok för ofta olyckor med mycket trist utgång med hundar.. därför lagstiftar man bort vissa hundraser runt om i världen, (detta är en annan diskussion) medan man faktiskt gör tvärtom med vargen som inte är lika farlig.. så visst är hundar farliga.. koll statistik på vilka som dödar flest tamdjur, jakthundar eller varg..
 
om vi hoppar över vargarna i djurparkerna(sjukt korkat att släppa in allmänheten till något rovdjur i den storleken...)

i det samhälle vi lever i är hunden en mycket större fara för människor, husdjur, tamdjur osv. än vargen.. vargen är ett stort rovdjur och kan vara mycket farlig, att säga något annat är befängt.. dock har den egenskaper vilka gör att vargen faktiskt inte utgör någon reell fara för människor.. hunden däremot är en reell fara, det händer på tok för ofta olyckor med mycket trist utgång med hundar.. därför lagstiftar man bort vissa hundraser runt om i världen, (detta är en annan diskussion) medan man faktiskt gör tvärtom med vargen som inte är lika farlig.. så visst är hundar farliga.. koll statistik på vilka som dödar flest tamdjur, jakthundar eller varg..

Jag har inte statistiken, men den finns väl säkert nånstans.

Om den finns så bör den ha följande premisser:
-Dödade tamdjur av jakthundar under pågående jakt-

Folk som släpper lös sina hundar här och där är ointressant. alla hundar är jakthundar mer eller mindre. Och hundar finns det gott om.

Jag förstår att ni har större hundar nere i södern, och väldigt mycket tamdjur, så det lär ju kunna
leda till vissa kontroverser.
Men vänta ska ni få se vad några vargar kan åstadkomma i samma miljö...

Under min ganska långa karriär som jägare så känner jag inte till nåt fall under alla år, åtminståne inte i mitt närområde.
 
Verkar som det inte är färdigeldat ändå:
http://www.dt.se/nyheter/falun/1.4703588-brand-vid-skjutbana
-Hade han några kompisar?

Du verkar bli alltmer paranoid. Det där var väl en före detta skjutbana som tidigare användes av militären? Hur en frisk människa lyckas pressa in varghat i att något nedlagt som tidigare användes av militär brinner ned är en gåta.
Du har väl förresten inte glömt att göra avbön för dina tidigare - uppenbarligen helt felaktiga - beskyllningar?

Men förresten - har du inte läst om den där kvinnan som blev mördad i Landskrona? Visste du att hon hade en kusin som bott granne med en kille skjutit svenska vargar? Troligen varg-vänner som mördade henne, vem skulle det annars vara? Case closed, fram med snaran... :)
 
Du verkar bli alltmer paranoid. Det där var väl en före detta skjutbana som tidigare användes av militären? Hur en frisk människa lyckas pressa in varghat i att något nedlagt som tidigare användes av militär brinner ned är en gåta.
Du har väl förresten inte glömt att göra avbön för dina tidigare - uppenbarligen helt felaktiga - beskyllningar?
Men förresten - har du inte läst om den där kvinnan som blev mördad i Landskrona? Visste du att hon hade en kusin som bott granne med en kille skjutit svenska vargar? Troligen varg-vänner som mördade henne, vem skulle det annars vara? Case closed, fram med snaran... :)

Min jaktpolare såg varg för andra gången på två veckor, som kom springandes på åkrarna här..

Våren har varit kall och blöt men snart är det dags -korna har nyss blivit utsläppta. Snart är det fårens tur när gräset kommit lite till...
-Ska vi försöka oss på en paraniod gissning på vad som snart händer?
 
Min jaktpolare såg varg för andra gången på två veckor, som kom springandes på åkrarna här..

Våren har varit kall och blöt men snart är det dags -korna har nyss blivit utsläppta. Snart är det fårens tur när gräset kommit lite till...
-Ska vi försöka oss på en paraniod gissning på vad som snart händer?

Korna blir varg-älskare och bränner ned ladugården? :)
 
Tack för ett rakt svar. Och för att du tydligen respekterar demokratiska principer ändå, trots att det låter lite tveksamt ibland.

Nu ska vi inte ropa hej... :)


Som läget har varit nu på slutet så tycker jag tjuvjakt av varg inte har något straffvärde alls beroende på att myndigheterna helt har låtit förvaltningen gått ur händerna.

EU diskvalisifierar jag som en över-myndighet i detta fall.

aktiv-jägare anser inte att tjuvjakt ska vara straffbart, så de demokratiska spelreglerna är inget han anammar än.

Dock verkar det som om han tänkt om angående rovdjurshatarnas djurplågeri och anser att de sadistiska svin som jagar rovdjur med gift, skumgummi, fångstgropar, etc faktiskt hör hemma bakom lås och bom. Men det i sig är en framgång om vi tittar på tidigare inlägg från aktiv-jägare.
 

Nu ska vi inte ropa hej... :)


aktiv-jägare anser inte att tjuvjakt ska vara straffbart, så de demokratiska spelreglerna är inget han anammar än.
Dock verkar det som om han tänkt om angående rovdjurshatarnas djurplågeri och anser att de sadistiska svin som jagar rovdjur med gift, skumgummi, fångstgropar, etc faktiskt hör hemma bakom lås och bom. Men det i sig är en framgång om vi tittar på tidigare inlägg från aktiv-jägare.

Jo, men man får vara glad för det lilla. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar