Hur blir vi av med vargelendet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du har livlig fantasi må jag säga :)
Du vet lika bra som jag att det bara finns två här på Utsidan som tycker att djurplågeri är en acceptabel metod för att visa missnöje med rovdjurspolitiken, alla andra tycker såna vidrigheter är helt sjukt och att idioterna som utför det hör hemma i fängelse. Det du företräder är så extremt att ingen normal människa anser att det är något man behöver opponera sig mot, det är underförstått att det är helt oacceptabelt, ungefär som att någon skulle vilja äta barn. Det enda undantaget är en liten grupp extremister.
Läs tråden Grovt jaktbrott så ser du vad folk tycker och tänker.
(det är bara två individer som är positiva till vidrigheterna där)

Du gör allt för att vända på sakernas tillstånd..

Varken jag eller supergeten gillar djurplågeri eller försvarar det.
Och försök och lär dig att ordet jakt inte har samma betydelse som utrotning.

Det som irreterar dig är hur jag och supergeten kan framstå som oskyldiga till durplågeri men inte du!
-Men det är du som är med och skapar insitamentet till inte bara järvens plågsamma död,
utan även till alla halvdöda får som ligger och plågas i hagarna.

Det skulle vara en fördel för dig om du uteslöt alla inlägg som handlade om djurplågeri och utrotning.
 
Senast ändrad:
Du gör allt för att vända på sakernas tillstånd..

Varken jag eller supergeten gillar djurplågeri eller försvarar det.
Och försök och lär dig att ordet jakt inte har samma betydelse som utrotning.

Det som irreterar dig är hur jag och supergeten kan framstå som oskyldiga till durplågeri men inte du!
-Men det är du som är med och skapar insitamentet till inte bara järvens plågsamma död,
utan även till alla halvdöda får som ligger och plågas i hagarna.

Du använder exakt samma retorik som Anders Behring Breivik när han skyller resultatet av sina illdåd på "kulturmarxisterna", för att de med sin liberala invandringspolitik tvingade honom att starta "kriget" och att skjuta alla ungdomar på Utöya. Han lägger skulden för barnamorden på socialdemokraterna i Norge. Precis som du lägger skulden för tjuvjakt och djurplågeri på de som värnar en ekologisk syn på rovdjurspolitiken.
Jag tror inte att Breiviks och din retorik går hem i stugorna. De flesta normalt funtade människor anser nog att man själv är skyldig för sina kriminella handlingar - både Breivik och dina djurplågande, sadistiska vänner.
 
Du gör allt för att vända på sakernas tillstånd..

Varken jag eller supergeten gillar djurplågeri eller försvarar det.
Och försök och lär dig att ordet jakt inte har samma betydelse som utrotning.

Det som irreterar dig är hur jag och supergeten kan framstå som oskyldiga till durplågeri men inte du!
-Men det är du som är med och skapar insitamentet till inte bara järvens plågsamma död,
utan även till alla halvdöda får som ligger och plågas i hagarna.

Det skulle vara en fördel för dig om du uteslöt alla inlägg som handlade om djurplågeri och utrotning.


Ditt vrickade resonemang framstår inte som oskyldig för någon annan än dig själv :)

För oss andra framstår du som en extrem men framför allt mycket desperat rovdjurshatare. Läs igenom de senaste inläggen där du beskrivs som troll och kom ner lite på jorden.
 
Så är det. Kanske trollen har evolverat lite sedan nätets tidigare dagar, blivit lite mindre tydliga, lärt sig blanda in några sanningar och lite snack om något de känner till här och där och blivit mer ihärdiga.

800px-Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl.jpg


http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Raskesven

vi har haft några ojämförbara här, fatman.. frazze.. riktiga troll med stil och klass!!

Räknas trollet som troll även om trollet har en tydlig agenda och inte bara skrivet osammanhängande dravel och aldrig står för något? geten är mer av ett klassiskt troll, han ljuger och säger emot sig själv hela tiden men aktiv-jägare predikar trots alla lögner och överdrifter ett mycket tydligt och desperat rovdjurshat.

Får troll ha en politisk agenda?
 
Nazister och breivik. Odlarna förnekar sig inte.


Hursom, vi som lever i verkligheten, och måste förhålla oss till den, till skillnad från muppar i storstan:
Alma håller hästen still och skriker åt vargen allt vad hon kan för att skrämma den. Vargen står bara still och stirrar, rör sig inte ur fläcken. Då bestämmer sig Alma för att sätta hästen i galopp för att snabbt bege sig hem.
http://www.vargfakta.se/nyheter/flera-incidenter-med-nargangen-varg-sandviken/

Länsstyrelsen bör nog snart dra igång en massa kurser för alla oss i mellansverige: "Att skrämma en varg". Skrik fungerar uppenbarligen inte, kanske en facebookgrupp gör susen?



Odlaridioter - Pack är vad ni är. Ingenting annat än den lägsta sortens pack.
 
"Vi odlarpack i stan" /Idioter. Behöver ju "bara" stå ut med trafikdöd, organiserad brottslighet, gängkriminalitet, och självmordsbombare med mera. ;)

Man får gilla läget till viss del och anpassa vardagen därefter. Brukar fungera för de flesta människor i samhället. Andra har svårt att acceptera förändringar och tror att världen (byn) ska vara som den alltid varit.....
 
ha ha

när jag tryckte på 1a länken så det första jag ser är en annons

där aktiv jägare kan hitta bästa och billgaste resan till stockholm och besöka "odlarpacket" i storstan, kanske kan besöka vargkramarna i riksdagen som fattar så imbicilla beslut också
 
Här kommer en bra anledning att vara anonym i vargfrågan:

http://www.dt.se/nyheter/borlange/1.4670569-byggnader-totalforstorda-vid-skyttebana

-Här har vi första tipset om tänkbara gärningsmän.

http://www.p-t-p.org/?page_id=13

Förvisso har man slutat ta dig på allvar för länge sedan, men nu tar du ut svängarna så långt att tom jag blir nyfiken... Hur kopplar du ihop behov av att vara anonym i vargfrågan med att nån eldat upp ett skjul?
Jag får en känsla av att du gör allt du kan för att piska upp en konflikt.

(P.S. Det var en lastbil som brakade in i ett hus här i trakten i veckan. Vi misstänker att varghatarna ligger bakom attacken. D.S) :)
 
Förvisso har man slutat ta dig på allvar för länge sedan, men nu tar du ut svängarna så långt att tom jag blir nyfiken... Hur kopplar du ihop behov av att vara anonym i vargfrågan med att nån eldat upp ett skjul?
Jag får en känsla av att du gör allt du kan för att piska upp en konflikt.
(P.S. Det var en lastbil som brakade in i ett hus här i trakten i veckan. Vi misstänker att varghatarna ligger bakom attacken. D.S) :)

Kändes det komplicerat?
Patrasket som har ptp-sidan visar att vargkramarsjukan kan utvecklas till ett livsfarligt tillstånd.
Ett slags satansdyrkan som kan driva medlemmarna till vad som helst.
Nästa steg blir mordbränder.
 
när jag tryckte på 1a länken så det första jag ser är en annons

där aktiv jägare kan hitta bästa och billgaste resan till stockholm och besöka "odlarpacket" i storstan, kanske kan besöka vargkramarna i riksdagen som fattar så imbicilla beslut också

Skaffa en snabbare uppkoppling så du hinner se nåt mer än annonserna!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Liknande trådar