Rent historiskt så blev vi människor tack vare att vi började äta kött. Då fick vi den extra energi som behövdes till kroppen och inte minst hjärnan.
Alla behöver kött, kanske inte så mycket som idag, men vi måste ha det.
Frågar du en elev varför denne är vegetarian, så kan h*n inte svara på det. Men det är trendigt!
Vuxna medvetna människor får väl vara vegetarianer för mig om dom vill. Huvudsaken dom vet vad dom gör. Eleven kanske inte är lika medveten..?
Det roliga med dig är att ju mer du skriver, ju mer okunnig och obildad framstår du. I detta korta inlägg lyckas du avslöja att du dels inte kan något om människans evolutionära utveckling och dels att du inte kan något om näringslära. Otrolig prestation, på min ära.
Egentligen är det ingen stor sak om någon är okunnig, alla kan inte vara allmänbildade. Problemen börjar egentligen när det föreligger en större diskrepans mellan personens egentliga förmåga och upplevda förmåga.
Så om vi
måste äta kött, vad är det exakt som vi inte kan få via vegetabilier? Inga svepande svar tack, utan exakt vilka aminosyror, fettsyror eller andra näringsämnen är det vi får genom kött som vi inte kan leva utan och inte kan få på andra sätt?
Och hur stor del av proteinintaget kom från kött under människans första utvecklingsfas, låt säga de första femhundratusen åren av den evolutionära utvecklingen? En uppskattning, mellan tummen och pekfingret? Gärna med källhänvisning...
Och det är ju extra lustigt att du tror att folk är vegetarianer för att det är "inne" och att de inte vet varför de är det. Jag skulle säga att den stora massan av svenssons sitter och tuggar kött av den enkla anledningen att de lärt sig göra det som barn. De har inte ens reflekterat över i fall de behöver det, varför de gör det eller ens funderat kring hur det påverkar världen runt omkring dem. De bara tuggar utan att reflektera. Och så upplever du det som att den lilla procent som faktiskt gjort ett aktivt val i stället för ett passivt, inte vet vad de gör?
Vad du än gör så har du gjort ett val. Frågan är bara om det är ett aktivt val eller ett passivt.