Du är lustig.
Dömmer ut mitt förslag på 2x5 liter dunkar. För att du endast behöver en (vilket jag tolkar som att du endast behöver 5 liter).
Sen länkar du till en 10 liters dunk från mekonomen?
Behöver du 10 liter vatten i endast en komprimerar dunk?
Eller går det bra med olika varianter som ger en samlad volym av 10 liter, eller är det totalen 5 liter som behövs?
Ovissheten är total.
Det var ett exempel på en hopfällbar dunk. Alltså inte en blåsa. Jag kollade aldrig hur stor den var och det spelar väl heller ingen roll, tog första bästa med bild bara. För mig är det skillnad på en dunk och en påse, men kanske inte för alla.
Frågeställningen var enkel från början....
Edit
då du saknar framgaffel utgår jag ifrån att du har en liggcykel och där har du massor av plats bakom sitsen för att hänga en vattenblåsa? Eller har du monterat en fåtölj så det är ont om utrymme?
Vore kanske lite enklare att hjälpa dig om du visade med bilder vad du har och hur/var du vill surra din vattendunk?
Varför skulle jag göra det? Än en gång, jag har inte bett om hjälp med hur jag ska packa cykeln. Du borde väl förstå principen att ett rep spänt runt ett föremål skaver?
Jag ska ha lite mer packning med mig än vatten. Var tror du att jag förvarar den någonstans?
För att återgå till ämnet, den där MSR-saken ser inte så dum ut. Gillar inte priset riktigt, men man kan ju hålla utkik efter rea. Tyckte den var lite tung också, nästan ett kvarts kilo. Men faktum är att en sån där stardardplastdunk på 5 liter väger 210 g, ivf den jag fick tag på i källarn, så hugget som stucket där.