Ryggsäckstips!

He he, den e stor och grön i Cordura 1000. Som en Vulcan ungefär fast lite större och med frisvängande bälte...
//J
...och den där snygag tjejen jag såg innan var snygg och blon och hade värsta häcken. Men det är ganska ointressant om jag inte har en bild på henne =)

En Vulcan med frisvängande bälte låter himla intressant, kompisen är kiropraktor och han pratat en hel del om vikten av ett friare avbärarbälte och har deignat och filurat en hel del på det där. Ska visst vara nyttigt för kroppen om man bär ryggsäck under en längre tid. Du har inte bara moddat en Vulcan?

Även jag. Berätta detlajerna, var fixade du den, hur gick det till osv... Och framför allt: lägg upp en bild.

Även jag. Berätta detlajerna, var fixade du den, hur gick det till osv... Och framför allt: lägg upp en bild.

Ok, ok :). Ska se om jag kan fixa bild. Säcken är sydd av smamit packs efter en spec som jag utformade.

Återkommer...

Edit: vet inte hur jag ska lägga upp en bild här. Tips någon?

//J

Senast ändrad:
Ok, ok :). Ska se om jag kan fixa bild. Säcken är sydd av smamit packs efter en spec som jag utformade.

Återkommer...

Edit: vet inte hur jag ska lägga upp en bild här. Tips någon?

//J
Lägg in bilden i ditt fotoalbum. Högerklicka på bilden och kopiera addressen. Pasta in addressen här i ett inlägg, och skriv {img}adressen{/img} fast byt ut klamrarna { mot [

Raskesven

ok, men då får det bli en bild...ska se om jag hittar en i kväll...

//J

http://www.utsidan.se/albums/admin/viewpic.htm?ID=21288

Den omtalade säcken norr om Hukejaure förra året. Sidfickorna var inte med på den turen, istället använde jag det stora locket (som ser ut som ett lock till en Sacci FJS ungefär).

Har ett lättviktslock till den också. Sidfickorna (som alltså inte sitter på) är på 2x10 liter och dragkedjorna är anpassade för det brittiska PLCE-systemet. Fast de saknar ok, istället har de två vanliga enkla axelremmar.

Bakom axeln skymtar sidan på ramen som är rektangulär och går längs sidorna och botten/toppen på ryggsäcken. Hårdaste kvalitén alu-skenor, samma som McHale använder för sina säckar i USA.

Toppstramarna är också frikopplade från axelremmarna a´la McHale :) (se www.mchalepacks.com).

//J

Senast ändrad:
http://www.utsidan.se/albums/admin/viewpic.htm?ID=21288

ccce0ac9c2a9b08b44abfc76af69923c.jpg

Den omtalade säcken norr om Hukejaure förra året. Sidfickorna var inte med på den turen, istället använde jag det stora locket (som ser ut som ett lock till en Sacci FJS ungefär).

Har ett lättviktslock till den också. Sidfickorna (som alltså inte sitter på) är på 2x10 liter och dragkedjorna är anpassade för det brittiska PLCE-systemet. Fast de saknar ok, istället har de två vanliga enkla axelremmar.

Bakom axeln skymtar sidan på ramen som är rektangulär och går längs sidorna och botten/toppen på ryggsäcken. Hårdaste kvalitén alu-skenor, samma som McHale använder för sina säckar i USA.

Toppstramarna är också frikopplade från bärremmarna. Man kan alltså justera toppstramarna utan att bärremmarna påverkas.

//J

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
froden Haglöfs Topo eller annat ryggsäckstips Transportera 1
johanniska Ryggsäckstips Transportera 7
Adventure-Cilla Ryggsäckstips!! Transportera 3
sajberjohan Ryggsäckstips Transportera 8
Ryggsäckstips! Transportera 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg