Nu är det tufft. Vaknar till kyla, dis och allmänt tråkigt väder. Packar ihop och beger mig mot Angereds Kyrka. Ser en ica och pizzeria framför mig i målbilden. Pizzerian fanns bara i drömmen. Begav mig med buss mot Olofstorp. Sen mot Ica och sen ut i helvetet igen.
Blir verkligen inte pepp på kommande vecka/vecor då vädret är helt mot mig. Sex grader på dagen och noll om natten. Visst, sovsäcken klarar ju det men det är inte vad jag behöver just nu. Har endast en tröja som värmer. Så ska man offra den om dagen på vandring eller ha den torr vid lägret? Suck! För helvete kan vi ha rena jävla vintervädret i maj? Finns för fan inte.
Gårdagen satt jag mest i mitt läger och skrev en plan för kommande dagar för att nå målet Strömstad. Bör nå det innan jag är slut med några vilodagar men många saker kan knäcka mig.
Vädret, dåligt skyltat, matbrist! Det är väl de tre sakerna som känns mest troligt nu.
Uddevalla bör jag nå om en vecka ungefär. Funderar redan nu på två dagar på hotell, checka in tidigt så man.utnyttjar tiden max. Sen mot Dingle men hur fan ska jag ta mig hela vägen? Ena sekunden känns det möjligt, medan det i nästa känns helt omöjligt.
Hade behövt vädra fötterna men avstår och hoppas på det bästa.
Närmaste planeringen är mot Gäddevatten ikväll, sen in i Kungälv och ät ordentligt imorgon. Sen ha med allt jag behöver mot Uddevalla som godis och ölkorv och ev ngt annat...
Vädret gör mig helt omotiverad bara. Kan ta mycket men sex grader är fan värre än att korsa Antarktis ju.
Kommande etappmål för mig är åtmintone...
Gäddevatten
Romesjön
Ålevatten/Bottenstugan
Rödvatten
Djupevatten
Store-Väktor
Stenshult
UDDEVALLA HOTELL TYP!
""
????????
Kåtan
"Munkedalsälven"
N Harska
Dingle och Aspen
Äntervattnet
Vaktarekullen
Sjökärrssjön
Flötesmarksön
Nornäs
Älgafallet
Ekelidvattnet
Sandvatten
Sen har jag inte något att sikta på de sista små stegen mot Strömstad. Igår i värmen kändes det realistiskt. Idag tänker jag... hur fan ska jag kunna klara alla de här målen?
Uddevalla ska jag till. Sen får jag revidera. Vid bättre väderprognoser siktar jag mot Dingle också. Men det krävs fan lite moraliskt stöd från högre makter om jag ska fixa hela.
Känns kanske bättre ikväll när jag krupit ner i sovsäcken. Nu är jag svettig och fryser lite. Kanske borde byta undertröja. Valde merinoull idag. Känns som syntet. Hjälper föga när det är blött och man börjar frysa.
Blir nog en pommestallrik på pizzan också. Haha.