• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hjälp mig identifiera en gubbe

BAX; sa:
En björn på kalfjället??

Hmmm...njaä, eller??

/BAX
Björnar brukar dra sig från att ge sig ut på kalfjället, men fjällbjörkskogen finns inte så långt bort i olika riktningar. Kan hända att björnen stoppar skallen över trädgränsen under förflyttning. Betar ju också ofta på fjällsluttningar strax ovan trädgränsen.

Raskesven- som därmed inte dragit slutsatsen att det är en björn;-)
 
Gubbar, om Danne som har levt fler dar i den svenska vildmarken än de flesta av oss, och dessutom i hela sitt liv har längtat efter att få titta in i ögonen på en ulv eller en bamse, ståendes med kamera spanar över landskapet inte ser en björn som rör sig framför honom, även om det är några hundra meter bort, ja då är jag fanimej högaktuell som nästa påve.

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Gubbar, om Danne som har levt fler dar i den svenska vildmarken än de flesta av oss, och dessutom i hela sitt liv har längtat efter att få titta in i ögonen på en ulv eller en bamse, ståendes med kamera spanar över landskapet inte ser en björn som rör sig framför honom, även om det är några hundra meter bort, ja då är jag fanimej högaktuell som nästa påve.

/ G

Får jag förelså att du tar "Miles I" som regentnamn som innehavare av Den Heliga Stolen. ;)

Det finns ju fler mystiska bilder på lite högre nivå:
face.jpg

Ett mysterium som nu lösts med bättre bildteknologi... jag avvaktar Stadans bildhokuspokus innan jag fäller något omdöme. Vare sig för eller emot. :)


[Ändrat av Sarvi 2005-03-17 kl 19:01]
 
Re: Markerad närhet

ping; sa:
varför är "bara" hörnet på kåtan med på bilden?


peter
Nu var det här sommaren 2001, så jag kommer inte ihåg om det var en miss, ett försök att markera djup i bilden eller om det var för att en sekvens kort togs, dvs. flera kort på rad. Det finns ett kort på hela kåtan, från samma lägerplats men förskjutet så platsen med "gubben" inte är med, i mitt fotoalbum.

Raskesven
 

avslutad210712

Gäst
Länge länge höll jag mig från att läsa den här tråden eftersom jag misstänkte att den skulle spåra ur. Döm om min förvåning när det visar sig att den fortfarande är helt seriös. Djupt impregnerad måste jag säga att jag är.
 
Raskesven; sa:
Björnar brukar dra sig från att ge sig ut på kalfjället, men fjällbjörkskogen finns inte så långt bort i olika riktningar. Kan hända att björnen stoppar skallen över trädgränsen under förflyttning. Betar ju också ofta på fjällsluttningar strax ovan trädgränsen.

Raskesven- som därmed inte dragit slutsatsen att det är en björn;-)

OK!
För övrigt tror jag det är en smula Digestive som nån slapptask till fotobiträde drällt omkring med.

Eller är det Dunderklumpen på utflykt ifrån Ströms Vattudal...?
Eller kan det helt enkelt vara en ren?
Eller...
Jag kan nog också sponsra med en Selma om du lämnar mysteriet till ett proffslabb.

/BAX
 
Re: Re: Markerad närhet

Raskesven; sa:
Nu var det här sommaren 2001, så jag kommer inte ihåg om det var en miss, ett försök att markera djup i bilden eller om det var för att en sekvens kort togs, dvs. flera kort på rad. Det finns ett kort på hela kåtan, från samma lägerplats men förskjutet så platsen med "gubben" inte är med, i mitt fotoalbum.

Raskesven


var det en lyckoträff?


peter
PS.för mig verkar "gubben" vara en björn iaf.DS.