Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jodå, det är en Kerki, eller föregångaren till Keri. Hade en likadan på mitten och slutet av 80-talet. Den fanns i 50l och 70 l, om jag minns rätt. Tyckte den var rätt bra, faktiskt.
Ramen är ju inte helt olik Försvarets gamla bluk-trotjänare LK35 (också gjord av Haglöfs) och jag gissar att bärkomforten (och ev brist därpå) är likvärdig. Själva säcken är ju tydligt olik så det är ju ingen LK35.
Bilder:
Ryggsäck från svenska försvaret. Tillverkade av Haglöfs. Modell LK35 (rymd ca 35 liter). Med ställning/mes av grönlackat järn. Gummiförstärkt insida på locket.
www.flobyoverskottslager.se
För dagtur utan för tungt lass har du nog en tålig kamrat nu.
/Patrik, som oftast inte behövde bära sin LK35a så långt under värnförmånen, men livremen till m/59 kunde till nöds agera avbärarbälte om man tvangs gå lite längre
Ja Karolina, det är en (rätt sen) Haglöfs Turist från tiden strax innan den blev Skarja, först med lika-
dan stålram och krokupphängning och senare aluram... Ser ut att vara i ett exceptionellt bra skick.
/Odd
PS
Om du kan tänka dig att skiljas från det där gamla originalmärket från STF - så är jag spekulant...