håller friluftslivet att gå mot ett klass samhälle.

Äldre prylar

var nog i högre grad överdimensionerade innan femberäkningar blev legio.
Visst nya prylar kan vara bättre om det vikten det hänger på men annars är det inte givet.

Eller så vill man vara originell och en riktig karl genom att visa vilka gamla prylar man kan köra med? Jag anser, för det mesta, att det som är gammalt inte blir sämre men de nya lösningarna och materialen blir bättre.

Järnspett har inte förnyats och likaledes är det med många bra grejor. Miraklens tid är ännu inte här när det gäller vardagsprylar

var nog i högre grad överdimensionerade innan femberäkningar blev legio.
Visst nya prylar kan vara bättre om det vikten det hänger på men annars är det inte givet.

Intressant, kan du ge några exempel? Jag ser det som att t.ex byxor har blivit lättare, slitstarkare men även dyrare med de nya materialen jämfört med bomull. Fleece tröjor har för mig varit lättare och slitstarkare än ull osv. Att de gamla materialen har sina fördelar är det väl ingen som säger emot? Men... Var tid har sin tid!

Pojkar, pojkar nu får ni sluta bjäbba. Män utan motorspett bör inte ens få yttra sig när vuxna pratar. Jag är inte från stan men ibland så lämnar jag djungeln och går på stadens gator som en vanlig man. Då är det bäst att ni håller er inomhus!

Jag håller inte riktigt med dig, javisst spettet finns kvar, men det finns utvecklade modeller av den.

http://sibsab.se/files/Broschyrer/Broschyr Cobra Combi.pdf

Om jag får välja så tar jag den moderna varianten:)

Järnspett och bilmaskin är 2 helt skilda saker med helt olika användningområden. Ett hederligt gammalt järnspett är oslagbart i vissa situationer. Men jag skulle inte använda järnspett till att bila upp ett betonggolv heller =)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kajsa-Warg Stövlar som inte håller ? Allmänt om friluftsliv 26
Anders Hermansson Debatt: Måste vi ta bilen till friluftslivet? Allmänt om friluftsliv 101
fowwe Är friluftslivet i fjällen jämställt? Allmänt om friluftsliv 103
Lost Wanderer Låt oss skapa det moderna friluftslivet! Allmänt om friluftsliv 12
Avslutat Medlemskap 201709 Hur blir friluftslivet på ett militärt övningsområde Allmänt om friluftsliv 20
seobserver Är risktagandet förändrat i friluftslivet? Allmänt om friluftsliv 31
Skogskungen Involvera vänner i friluftslivet! Allmänt om friluftsliv 3
thureb Hur motverka busarns i friluftslivet? Allmänt om friluftsliv 5
såg Hur var friluftslivet förr Allmänt om friluftsliv 40
glenn o.c. Hur viktigt är friluftslivet för er Allmänt om friluftsliv 17
Anders V Jämställdhet i friluftslivet? Allmänt om friluftsliv 110
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
coupas Jag vill ta ett tåg, gå 5-6 kilometer och sedan tälta 1-2 nätter Allmänt om friluftsliv 8
salvion Fråga: Förslag på hur jag gör c.a 50 waypoints i stan att gå efter? Allmänt om friluftsliv 4
akestj Att använda promenader för att gå ner i vikt. Allmänt om friluftsliv 104
saraabeiramar Tillstånd för att gå nära finsk - ryska gränsen Allmänt om friluftsliv 0
Schneeberger Gå iland där någon redan är? Allmänt om friluftsliv 41
waltruz Gå med i frilufsförening som par i 25årsåldern? Allmänt om friluftsliv 5
desireman Fixar man att gå från Nikkalukta till Kebnekaise fjällstation på en dag? Allmänt om friluftsliv 15
hassex Så kan det gå när inte Mamma är med Allmänt om friluftsliv 20

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg