Re: Re: Hmmmm
Bravo!
Bevare oss väl för diskussionen i denna tråd. Sällan har jag stött på mer inskränkhet och oförmåga till nyanserad debatt. Trodde inte att det var möjligt att de argument som luftats här kunde återfinnas på en sådan här pass offentlig och välrenommerad hemsida.
Vissa argument är rent av skrämmande. Normalt brukar jag inte agera trådpolis, men i detta fall tycker jag det är dags att visa att den kvinnosyn (och manssyn för den delen) som det ges uttryck för här inte är kännetecknande för utside-medlemmen i allmänhet.
Hiza; sa:Stiffmeistern; sa:Däremot så är det manligt att våga vara just man, att se till att hemmet fungerar, snickra, laga bilen, ta ut ungarna i skogen, vara jämlik med frugan osv. Som Paolo Roberto sa. Det är ens mans jobb att skydda och försörja familjen.
Vad som betecknas som manligt respektive kvinnligt är en social och kulturell konstruktion och förändras (som tur är) över tid. Resonemanget om att en man ska skydda och försörja familjen anser jag hör hemma vid tiden då vi bodde i grottor, jagade vilt på stäppen och skylde våra kön med en skinnlapp. Vilket samtidigt på flera plan överensstämmer med den bild jag har av Paolo Roberto...
Jag skulle önska ett skiftbyte där det talas om vad som är mänskligt i stället för den föråldrade diskussionen om manligt och kvinnligt.
/Pär
Bravo!
Bevare oss väl för diskussionen i denna tråd. Sällan har jag stött på mer inskränkhet och oförmåga till nyanserad debatt. Trodde inte att det var möjligt att de argument som luftats här kunde återfinnas på en sådan här pass offentlig och välrenommerad hemsida.
Vissa argument är rent av skrämmande. Normalt brukar jag inte agera trådpolis, men i detta fall tycker jag det är dags att visa att den kvinnosyn (och manssyn för den delen) som det ges uttryck för här inte är kännetecknande för utside-medlemmen i allmänhet.