• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Gubbgruppen

kom igen nu...
ni verkar ju trivas här i cyber-gubb-gruppen. 12-sidor gubbsnack, inga damer närvarande.

Stiffmeisterns idé verkar onekligen bra. Tysst i skogen lär det ju inte bli under träffen många intressanta diskussioner lär det bli.
 
Ledsen "gubbar", jag är man och det känns inte helt "mipert" att umgås med ickekvinnor som måste smita ut i skogen för att vara män...
 
Ja, ja man ser ju i denna tråd vilka som har mest behov av att snacka om manlighet å inte är det finnar, lädrebögar eller gampojkar från norrland. Det kan ju iofs finnas dolda finnar eller outkomna läderbögar med i debatten men en sak är ABSOLUT säkert. Vi män från tornedalen behöver inte snacka om manlighet - vi bara är MÄN. Det är nog i svenneland behovet är som störst av att defeniera sin manlighet.
 
Schablon

Nej,inte alls,att vara MAN är manlighet,inte att måla en schablon av sina förfäder.Att spela på säkra kort borde även i Tornedalen ses som lite 'knapsu'.


peter
 
Navelskåderi

Denna diskussion måste vara världsrekord i navelskåderi... Blanda in nassar, fi, social omgivning och f-n vet allt!?

En man är säker i sig själv och skulle mot förmodan verkligheten antyda något annat så tas den enkelt ur den villfarelsen med en stor cigarr och en liten whisky (eller var det tvärtom).

/p-a,
på väg till ett torvkåta i skogen (gubbdagis?)
 
Re: Schablon

ping; sa:
Nej,inte alls,att vara MAN är manlighet,inte att måla en schablon av sina förfäder.Att spela på säkra kort borde även i Tornedalen ses som lite 'knapsu'.
Desperata definitionförsök igen, undrar varför de behöver ha etiketter på allt?

De är inte jag som använder schablonmåleri. Jag snackar inte ens om manlighet eftersom jag inte behöver definiera något som jag är.

Hr Lindgren verkar var bosatt i Stockholm och om ni inte vuxit upp i Tornedalan har ni bara en 'schablonbild' av vad 'knapusu' har för innebörd. Det vet knappt vi som är tornedalningar.
 
Jag en Man?!

De vete f-n. Men under alla omständigheter låter sig bävrarna i mitt granskap inte bankas. Jag tror inte ens de nappar på agnad krok. Men bonläppen på andra sidan landsvägen sköt det första paret som etablerade sig i bäcken.

Jag orkade inte läsa all skit i tråden men kan beskriva mig som blödig, snäll, mesig, feg, hungrig, törstig, lat... njae bekväm. Med andra o´d är jag som folk är mest.

Har suttit vid datorn och skrivit i två år och tappat allt flås. Kom ut på Bohusleden först under slutet av oktober förra året med två övernattningar vid Djupevatten. Ett jäkla dragigt vindskydd. Börjar träna med ryggsäck och kängor på måndag för att få upp flåset och komma igång igen.

Med andra ord, jag ställer gärna upp på någon gemensam aktivitet under nästa år, men jag går ganska långsamt och sällan länge, så tålmodiga vänner önskas.

Fö var det lite småkul att läsa hur småglin runt futti beskriver en karlakarl.
 
Datumet för gubbträffen

Tjena.

Ska vi försöka spika ett datum för en träff nu?

Vad säger ni om en träff i Söderåsensnationalpark lördagen 28 oktober.

Alla tar med sina snickarbrallor, minst 1 batteridrivet verktyg (det går bra med frugans) och 1 sexpack (behöver ej vara drickbar). Vi kommer sedan att sitta hela kvällen i stugan vid Liagården och lägga upp planerna för att kunna överta positionen som familjens överhuvud igen från den lede FI.
Alla män är hjärtligt välkomna.

Eventuellt skulle vi kunna bjuda in tjejgruppen från detta forum. Detta ska vi naturligtvis rösta om först.

Stiffe.
 
Har nog lite svårt att tänka mig delta i en gubb-grupp som leds av någon som kan tänka sig skriva följande i Utsidans forum:
"Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad".
Stiffe"

Däremot skulle det vara intressant att ha såväl åsiktsutbyte som någon fysisk aktivitet tillsammans med män (inte gubbar och absolut inte grabbar) i alla åldrar som ser sina fruar/fästmör/sambor som någonting mer än något man måste fly ifrån.

Feministen(?) HåkanF
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg