• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Gubbgruppen

Kvinnligt att älta?

MAJJEN; sa:
Har nog lite svårt att tänka mig delta i en gubb-grupp som leds av någon som kan tänka sig skriva följande i Utsidans forum:
"Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad".
Stiffe"

Däremot skulle det vara intressant att ha såväl åsiktsutbyte som någon fysisk aktivitet tillsammans med män (inte gubbar och absolut inte grabbar) i alla åldrar som ser sina fruar/fästmör/sambor som någonting mer än något man måste fly ifrån.

Feministen(?) HåkanF
Nu skall man ju inte redan första dagen vara tyken mot folk men jag måste ändå fråga, är detta upprepande inlägg ett tecken på att du bejakar din kvinnliga sida?
 
Fascinerande tråd... Ett unket gäng sitter och klappar varandras djupt otrevliga fördomar om ryggen och avfärdar seriösa försök att diskutera huruvida de har täckning för sina grava intellektuella överträdelser med att skratta bort det hela.

Den enda slutsatsen jag kan dra är att många i detta forum känner sin egen definierade "manlighet" hotad. I tider då jämställdhet står högt på den politiska agendan och där seriösa krafter försöker råda bot på den systematiska underordning som kvinnor i vårt samhälle är ställda inför, greppar man efter reaktionära halmstrån och försvarar serietidningsschabloner av vad som konstituerar "en riktig man". Både skrattretande och sorgligt på samma gång.
 
Riktiga män

tjonsson; sa:
Fascinerande tråd... Ett unket gäng sitter och klappar varandras djupt otrevliga fördomar om ryggen och avfärdar seriösa försök att diskutera huruvida de har täckning för sina grava intellektuella överträdelser med att skratta bort det hela.
Sorry om jag trampade dig på tårna tjonsson. Kanske skall man ha stålhätta och spiksula i ett sådant här forum.

Riktiga män jobbar på en fabrik och tillverkar terrasotrappor. I en synnerligen bullrig miljö är det omanligt och ickemacho att ha hörselskydd.

Riktiga män super skallen av sig på muckarskivan. Gjorde på 60-talet när jag muckade i alla fall.

Riktiga män går inte med och handlar på Kvantum. I alla fall en riktig man jag känner.

Riktiga män slår inte kärringen på käften.

Riktiga män tar inte vid sig av fjolligt snack på ett forum. De ler. De tänker, barnrumpor. De garvar och är på det klara med att riktiga män är ett skämt. Men att det ändå finns behov av motvikt till InfantilFeminism.

Så simma lugnt, tag vägen om Djupevatten i slutet på oktober så kan vi grilla och dricka whisky inför årets kanske sista övernatning i windskydd.

Riktig Gubbe
 
Re: Riktiga män

Zeeke; sa:
Så simma lugnt, tag vägen om Djupevatten i slutet på oktober så kan vi grilla och dricka whisky inför årets kanske sista övernatning i windskydd.

Riktig Gubbe

Tack för inbjudan, men jag är benägen att hålla med MAJJEN i det här sammanhanget: Även jag har problem med att delta i en gruppering som initierats av en individ som gör sig skyldig till följande passager: "Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad". Stiffe"

Tro det eller ej, men jag är inte helt utan humor och jag kan förstå att man raljerar över mans- och kvinnobilder, men debatten som förts här har definitivt urartat, om meningen är att den har som syfte att förhålla sig ironiskt till köns-stereotyper.

Men det är möjligt att jag är diskvalificerad som gubbe med anledning av min ålder. Det är i sådana fall något jag definitivt välkomnar och jag hoppas att alla de gubb-attityder, som getts uttryck för här, försvinner i samma stund gubb-generationen, något ironiskt, övergår från att ohämmat släppa väder i stugor ute i skogen till att istället göra det (möjligtvis i än större utsträckning) på ålderdomshem.
 
Re: Re: Riktiga män

tjonsson; sa:
Zeeke; sa:
Så simma lugnt, tag vägen om Djupevatten i slutet på oktober så kan vi grilla och dricka whisky inför årets kanske sista övernatning i windskydd.

Riktig Gubbe

Tack för inbjudan, men jag är benägen att hålla med MAJJEN i det här sammanhanget: Även jag har problem med att delta i en gruppering som initierats av en individ som gör sig skyldig till följande passager: "Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad". Stiffe"

Den citerade texten har jag inte hittat i den här tråden. Är den borttagen? Finns uttrycket i en annan tråd? Vad betyder den? Varför ältas den i den här tråden? Tre citat men inget orginal?!

Hur som helst. En sak har jag lärt mig genom livet. Det är att inte ta sig själv på allt för stort allvar. Därför tar jag inte andra så fullt på allvar heller. Såvida inte det gäller allvar. Det övriga i din kommentar finner jag ovärdigt och lämnar utan kommentar.
 
Kul tråd. Alltid lika kul då en seriös sida försöker debattera med några som mest slänger in flammande vedträn för att se om det brinner.

Christian, nyss hemkommen efter en vecka med en masa goda rödviner i Italien (gör det mig till kvinna eller vänsterintellektuell?)
 
Almgren; sa:
Kul tråd. Alltid lika kul då en seriös sida försöker debattera med några som mest slänger in flammande vedträn för att se om det brinner.

Christian, nyss hemkommen efter en vecka med en masa goda rödviner i Italien (gör det mig till kvinna eller vänsterintellektuell?)

Flög du över Frankrike eller körde du runt?

Folk som dricker vin, främst franska sådana i mitt tycke, visar enbart tecken på god smak. Vad sjutton har vin med politik att göra. Blir jag kommunist för att jag bolagiserar en flaska vodka? Blir jag rasist för att jag rökt ur en majskolvspipa? Nej, tror inte det.
 
Re: Re: Re: Riktiga män

Zeeke; sa:
Den citerade texten har jag inte hittat i den här tråden. Är den borttagen? Finns uttrycket i en annan tråd? Vad betyder den? Varför ältas den i den här tråden? Tre citat men inget orginal?!
VARFÖR ANVÄNDER DU INTE SÖKFUNKTIONEN? "bävern bankad" ger inte så många träffar. Det är annat med "kniv", "kök" å "känga".

-- snip--
Stiffmeistern (Stefan Andersson)
antal inlägg: 54
profil |email||andra inlägg
2006-09-22 20:23 rapportera | redigera

Räcker inte sladden tro?
Det verkar som om killen redan "flyttat" ut i tältet, i vart fall räcker inte sladden till datorn.

P.S. Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad".

Stiffe
-- end snip --
Denna sida. inlägg 7
 
Re: Re: Re: Re: Riktiga män

Rungá; sa:
Zeeke; sa:
Den citerade texten har jag inte hittat i den här tråden. Är den borttagen? Finns uttrycket i en annan tråd? Vad betyder den? Varför ältas den i den här tråden? Tre citat men inget orginal?!
VARFÖR ANVÄNDER DU INTE SÖKFUNKTIONEN? "bävern bankad" ger inte så många träffar. Det är annat med "kniv", "kök" å "känga".

-- snip--
Stiffmeistern (Stefan Andersson)
antal inlägg: 54
profil |email||andra inlägg
2006-09-22 20:23 rapportera | redigera

Räcker inte sladden tro?
Det verkar som om killen redan "flyttat" ut i tältet, i vart fall räcker inte sladden till datorn.

P.S. Verkar som hans fru skulle behva få "Bävern bankad".

Stiffe
-- end snip --
Denna sida. inlägg 7

Har inte lärt mig den funktionen än. Första dan du vet. Så den nu för fjärde gången citerade frasen finns i en helt annann tråd!

Jag förstår att dessa orättfärdiga ord trängt djupt in i ditt/era hjärtan. Hela den församlade InfantilFeminism står i brand förstår jag. Män ÄR djur, tycker du... tycker du inte?

Men om nu du/någona annan/flera/ett par personer nu inte vill delta i en grupp som startats av denna djuriska feministtrampande best, varför skriver ni i tråden? Varför deltar ni i en grupp med upprepade kommentarer om att ni INTE vill delta.

Förklara DET för mina små händer.
 
Zeeke; sa:
Almgren; sa:
Kul tråd. Alltid lika kul då en seriös sida försöker debattera med några som mest slänger in flammande vedträn för att se om det brinner.

Christian, nyss hemkommen efter en vecka med en masa goda rödviner i Italien (gör det mig till kvinna eller vänsterintellektuell?)

Flög du över Frankrike eller körde du runt?

Vad har Frankrike med saken att göra. Dra en linje från Bologna till Arlanda och jag tror inte Frankrike kommer passeras. (däremot Berlin).
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg