Granite Gear Virga

Det var en riktigt nice ryggsäck, måste jag säga efter att ha tafsat lite på Jockes exemplar idag. Väv och remmar är helt ok och lösningarna med stängning, remmar osv ser ut att fungera. Häng på ett lätt regnskydd i silnylon och det är bara att tuta och köra. Är dock fortfarande lite skeptisk till den totala avsaknaden av ryggplatta och den dimunitiva höftremmen.

Men så är jag gammal vulcanist också. ;)

lol :)

Jag kan nästan svära på att du inte ens har testat den där ryggan skarpt en längre tid med 13 kg.

Du kommer att få ont om du ämnar att använda den till de tyngderna.
[Ändrat av Snubben 2007-05-08 kl 23:27]

Snubben; sa:

Jag kan nästan svära på att du inte ens har testat den där ryggan skarpt en längre tid med 13 kg.

Med tanke på att jag skrev ordet "idag" så har jag inte testat den en längre tid nej? Inget jag påstår heller.

Jag står dock för 13 kg, det är vad säcken kommer belastas med, vilket jag tycker var rätt lätt faktiskt, men sen kanske vi inte är av samma åsikt vad gäller belastning och komfort. Vissa vill ha stora ryggsäckar med kraftiga bärsystem, medans jag är av annan åsikt.

Smaken är som... baken.

// Jocke

Snubben; sa:

Men du vet såklart, eftersom du har testat den en längre tid?

öringen; sa:
Snubben; sa:

Läs igen mitt första inlägg. Jag har ALDRIG påstått att jag använt den en längre tid, vilket förstår ni inte?

Jag är dock övertygad om att 13 kilo inte är något som helst problem för mig. För er kanske det är ett problem, vad vet jag. Köp inte ryggan isåfall, så är väl det problemet löst?

// Jocke

tjonsson; sa:
Kollar också in denna säck efter ett tips från Martin.

http://www.granitegear.com/products/backpacks/ultralight/virga/index.html

Hur omvandlar man cubes-måttet till liter? Och vad är det som är i kubik? Inches?

Staffan B, har du fått din Latitude Vapor? I sådana fall: har du något utlåtande om den?

Virgan rymmer dryga 52 liter :) Tanka gärna hem gratisprogrammet Unit Converter om ni tänker beställa från USA. Pound, inch och alla gängse konstiga mått finns att översätta ;)

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
Virgan rymmer dryga 52 liter :) Tanka gärna hem gratisprogrammet Unit Converter om ni tänker beställa från USA. Pound, inch och alla gängse konstiga mått finns att översätta ;)

// Jocke

Ok, tack för det tipset.

Jocke, har du tänkt fjällvandra med din Virga? I sådana fall, har du några tankar kring förutsättningarna för det och för hur långa turer 52 liter täcker upp?

[Ändrat av tjonsson 2007-05-09 kl 08:54]

tjonsson; sa:
Joakim Ambrosson; sa:

// Jocke

Ok, tack för det tipset.

Jocke, har du tänkt fjällvandra med din Virga? I sådana fall, har du några tankar kring förutsättningarna för det och för hur långa turer täcker 52 liter upp?

JAG anser (ingen aning vad de två herrarna över tror och tänker dock, men det är JAG som har och ska använda ryggan) att säcken täcker mitt behov upp till 10 dar. Själva volymen är inga problem alls, man kan fylla den i "locket" också med tex sovsäcken som är lagom fluffig beroende på modell. Men det är ju ingen Vulcan som Sven säger (han är bara avis *haha*) och ska ej heller lastas som en sådan. Säcken är ju gjord för lätt vandring.

Jag kan bifoga en excel-fil om du vill på min konfig. så ser du ungefär vad jag packar ner, mejla mig din mejl via utsidan så kommer ett svar så snabbt jag bara hinner! :)

// Jocke

Joakim Ambrosson; sa:
öringen; sa:
Snubben; sa:

Läs igen mitt första inlägg. Jag har ALDRIG påstått att jag använt den en längre tid, vilket förstår ni inte?

Jag är dock övertygad om att 13 kilo inte är något som helst problem för mig. För er kanske det är ett problem, vad vet jag. Köp inte ryggan isåfall, så är väl det problemet löst?

// Jocke

Mitt inlägg vände sig till snubben ;)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg