Joakim Ambrosson; sa:Essexblue; sa:Har någon testat vattentåligheten hos säckens material ännu? Verkar det finnas risk att avsaknandet av topplock på Vapor Trail skapar en yta där vatten inte rinner av säcken?
Funderar på hur jag ska packa grejorna säkert och vill helst slippa ryggsäcksöverdrag. Hyfsad vattentålighet tycker jag räcker för att bara köra med vattentäta packpåsar inne i säcken för det väsentliga (eventuellt med en sopsäck som packliner).
Hur ser de mer lättviktiga åsikterna ut här på forumet gällande detta?
Säckens material är HELT vattentätt. Jag stod med duschen i många minuter Ryggen är dock inte helt vattentätt.
Locket är absolut ingen vattensamlare, det rinner av direkt.
// Jocke
Härligt att höra! Hoppas att även jag gjorde rätt som svängde från Latitude Vapor till Vapor Trail i sista stund. Tror på en renare (och lättare) säck med mindre detaljer som kan gå sönder. Kräver lite mer tanke bakom packandet bara.
Hade varit roligt att någon gång få möjlighet att se och jämföra alla importköp/hemmabyggen och inhemska fynd som börjar fylla stugorna/skogarna/fjällen i sverige. Kanske något för fjäderlättarna att ordna? Jag kan själv tänka mig att betala inträde till ett tarptent...
/Björn