Jag startade tråden som ett alternativ till gissa positionen tråden då jag inte visste om de oskrivna reglerna och tyckte de var för restriktiva för mina intressen. Så flyttas min tråd och ämnet som jag preciserade i första posten ska tydligen också ändras ...Tycker att det blir bra med "Allmänt om Friluftsliv". Måste väl inte nödvändigtvis vara fjäll, eller?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa positionen världen
- Trådstartare -Fredrik-
- Start datum
Mest mitt fel, när jag hakade på den normandiska borgen. Jag har därför nu lagt upp bilder som gör "min" gåta väldigt snabblöst, och nästa bidragsgivare får gärna räta ut tråden till hur den varit tänkt.Jag startade tråden som ett alternativ till gissa positionen tråden då jag inte visste om de oskrivna reglerna och tyckte de var för restriktiva för mina intressen. Så flyttas min tråd och ämnet som jag preciserade i första posten ska tydligen också ändras ...
Att det blir förvirrande att ha tråden i "Fjällvandring" tycker jag dock fortfarande - du skrev inget om att den ska avgränsas till Norden.
Mitt slott på sicilien är inte bara en byggnad utan mer en naturbild som jag ser det, och när jag tog den innefattade den en rejäl vandring upp dit också. Inte fjäll dock, men vandring istället för linbanan.
Hebron är min gissningMest mitt fel, när jag hakade på den normandiska borgen. Jag har därför nu lagt upp bilder som gör "min" gåta väldigt snabblöst, och nästa bidragsgivare får gärna räta ut tråden till hur den varit tänkt.
Att det blir förvirrande att ha tråden i "Fjällvandring" tycker jag dock fortfarande - du skrev inget om att den ska avgränsas till Norden.
Helt rätt. Eller Al Khalil på arabiska. Det är Abraham, hans fru Sara och deras söner med sonhustrur som ska ligga i helgedomens gravar.Hebron är min gissning
Vad man vet är staden, näst efter Jeriko, jordens äldsta kontinuerligt bebodda - med skillnaden att det bara finns kvar en stor hög med arkeologiska avlagringar av Jerikos gamla delar, medan Hebrons ca 5000 år gamla stadskärna är både välbevarad och i allra högsta grad levande. Samt otroligt vacker, precis som landskapet däromkring.
Den hellenska staden jag nämnde kallade grekerna Neapolis - nu Nablus.
Över till mer bergiga trakter
Javisst - se ovanhebron!
Jag var lite före, så kör en bild med berg här. Var är vi?
Paklenica är rätt
...och då får jag bättra mig och fokusera på bergPaklenica är rätt
Var är vi? Här har det en gång legat mäktiga glaciärer, som efterlämnat dessa karaktäristiska "våningssjöar", uppdämda av frontmoränhyllor. Dessa två är välbesökta, och nog ganska välkända.
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Gissa Position Gotland | Allmänt om friluftsliv | 47 | ||
Gissa position - easy mode | Allmänt om friluftsliv | 8 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg