Gissa positionen världen

Imponerande snabbt att hitta fram till Skottland. Vi är inte vid Chest of Dee, men samma nationalpark. Några kilometer innan vi parkerade bilen så passerade vi en stor anläggning, Skottlands största till och med, som jag innan inte ens visste fanns i Skottland.

Det var mer känslan för naturtyp som ledde mig - men jag kommer inte närmare än så och väntar nyfiket på svaret :)

Loch Callater är sjön vi ser, snyggt jobbat Fredrik.
Den stora anläggningen vi passerade var Glenshee skidområde med allt från barnbackar till svarta pister, inklusive ett gäng sittliftar.

Också osäker, kan det ändå vara Sandsöya? Får inte riktigt ihop det med kartbilden, men kanske om bilden är tagen med mycket vidvinkel.
Och ja, lite för frodigt för Lofoten, borde ha insett att det var längre söderut.

Stämmer, bilden är tagen på Godøya som ligger utanför Ålesund. Fin ö med en fin fyr, möjlighet för våg surfing, en topp på 500 m och en fin rundtur längs kanten mot väst.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders_sthlm Gissa Position Gotland Allmänt om friluftsliv 47
aronwidforss Gissa position - easy mode Allmänt om friluftsliv 8

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg