Gissa position

Jag tror att massivet och fjället som gett dess namn bägge är på svenska. Ån kan vara Gåsån då och hoppas att det inte är Ljungan. Fjället Härjångsstöten. Min karta trilskas därför printscreen. Röd prick fotostället.

Bilagor

• Skärmbild från 2024-10-27 12-22-04.png
    Skärmbild från 2024-10-27 12-22-04.png
    2.4 MB · Visningar: 39
Jag tror att massivet och fjället som gett dess namn bägge är på svenska. Ån kan vara Gåsån då och hoppas att det inte är Ljungan. Fjället Härjångsstöten. Min karta trilskas därför printscreen. Röd prick fotostället.
Hmm. Nu är jag orolig över att eventuellt ha vilselett någon. Bergsmassivets namn som jag syftade på är på svenska, även om det också finns ett samiskt namn på det. Bergsmassivet ligger söderut. Ditt svar är därför felaktigt tyvärr.

Nu är vi nära. Men inte på riktigt helt rätt plats, tronnan är lite för långt österut.
Bilden är tagen upp i ett pass. Detta passet gick jag igenom för att komma över till en annan dalgång från den jag hade gått igenom.
Jag funderade förut på om det kunde vara här men har fått för mig att området består av mer blockterräng, men chansar ändå.

1730276053852.png

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg