Gissa position

Jag funderade förut på om det kunde vara här men har fått för mig att området består av mer blockterräng, men chansar ändå.

Visa bilaga 45512
Bra chansning, för det stämmer precis. Det är lite blockterräng direkt till söder vid sluttningen. Men inte mycket. Uppe på topparna kanske det är det, men jag gick bara igenom passet, upp till de små tjärnarna, och nordost ner i tronndalen. Ingen blockterräng alls den vägen och väldigt lättgånget. Utsikten genom gråsjödörren är väldigt vacker där bilden är tagen, och det finns utmärkta tältplatser där.

Nå, varsågod. Nästa bild.

Bra chansning, för det stämmer precis. Det är lite blockterräng direkt till söder vid sluttningen. Men inte mycket. Uppe på topparna kanske det är det, men jag gick bara igenom passet, upp till de små tjärnarna, och nordost ner i tronndalen. Ingen blockterräng alls den vägen och väldigt lättgånget. Utsikten genom gråsjödörren är väldigt vacker där bilden är tagen, och det finns utmärkta tältplatser där.

Nå, varsågod. Nästa bild.
Intressant! Jag har funderat på att ta mig runt i området och även kanske fiska lite. Tog du dig över Vålån på vägen dit?

Intressant! Jag har funderat på att ta mig runt i området och även kanske fiska lite. Tog du dig över Vålån på vägen dit?
Det är ett fint område!
Jag kom söderifrån och hade gått från Nordsätern och gått mellan Rensnavet och Mossalassfjället. Men jag vill tillbaka och utforska området ännu mer :)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg