Du har rätt. Den är inte tagen där. Vi ska söderut för att komma närmare.Bilden påminner lite om nedgången genom Tjuoldagårsså. Ditt foto är inte därifrån men åt vilket håll ska vi ta oss för att komma närmare?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Är vi i Jämtland igen? Jag tycker att den mjuka rännan ger det intrycket.Du har rätt. Den är inte tagen där. Vi ska söderut för att komma närmare.
Korrekt! Vi är i jämtland.Är vi i Jämtland igen? Jag tycker att den mjuka rännan ger det intrycket.
Bra gissning, men nej tyvärr inte. Men platsen vi ska till ligger inte långt ifrån en annan å (ej det lilla vattendrag som syns i bild).Det är kanske vid Tvärån ca 700 m SO om Staalavieliekåtan
Hmm. Nu är jag orolig över att eventuellt ha vilselett någon. Bergsmassivets namn som jag syftade på är på svenska, även om det också finns ett samiskt namn på det. Bergsmassivet ligger söderut. Ditt svar är därför felaktigt tyvärr.Jag tror att massivet och fjället som gett dess namn bägge är på svenska. Ån kan vara Gåsån då och hoppas att det inte är Ljungan. Fjället Härjångsstöten. Min karta trilskas därför printscreen. Röd prick fotostället.
Nu är vi nära. Men inte på riktigt helt rätt plats, tronnan är lite för långt österut.Du är vid Trondfjällen. Ån i närheten är Tronnan.
Bilden är tagen upp i ett pass. Detta passet gick jag igenom för att komma över till en annan dalgång från den jag hade gått igenom.
Jag funderade förut på om det kunde vara här men har fått för mig att området består av mer blockterräng, men chansar ändå.Nu är vi nära. Men inte på riktigt helt rätt plats, tronnan är lite för långt österut.
Bilden är tagen upp i ett pass. Detta passet gick jag igenom för att komma över till en annan dalgång från den jag hade gått igenom.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg