Gissa position

Vi kan ju ta den här då så länge, vad är det vi ser och varifrån är bilden tagen?

/Hans

Bilagor

• utsid013.jpg
    utsid013.jpg
    71.5 KB · Visningar: 387
Du har prickat rätt vattensystem, men fel plats. På den forssträcka som syns faller jåkken 104 höjdmeter mellan två sjöar.

/Hans

Ja, ja.:). Då får jag väl dra till med ‘Lersjön‘. Leirvattnet och röse 240 Aa. Sjön uppe, den klara, blå är 930?
Det är alltid lite lurigt detta. Det gäller tänka rätt, kolla och dra till och hinna skriva .

Heja Hans!
Kul att du lägger in bilder igen!
Anders.

Mitt i prick Anders. Fotografen står på Leirvassfjellet nära röse 240B, i mitten av augusti i år. Det kommer en berättelse av något slag så småningom, jag hade en otroligt fin vandring från Straumen förbi Sisovatnet och Blåmansisen till Leirvassfjellet. Sju dagar i rad med blå himmel och solsken, ett kort avbrott med åska och hagel.

/Hans

Nån’ annan gör som alltid förarbetet i denna tråd. :)Att bara ta frågan rakt upp och ned är det få som kan. En av storheterna här var ju ‘pearl’, Han tog allt rakt upp och ned’, men nu försvunnen ifrån denna, den bästa av trådar på internet..

Nya matadorer kommer säkert in, i denna gissningstävling.

Här kommer en bild till ny gissning, he,he!!
Var är detta då?

Bilagor

• Routes.jpg
    Routes.jpg
    52.8 KB · Visningar: 306
Den bilden som var upplagd var då rakt ingen ‘stenhåla’. Vyn har väldigt många sett, om än ifrån en annan vinkel. Den här tråden handlar just om det omedelbara, det oväntade och det ofta förbisedda. Känt eller okänt. Mest känt faktiskt.

Denna populära tråd är kopierad nu i olika skepnader. Den finns i lokalpressen här i Stockholm., ett exempel, nu idag i Svenska Dagbladet, nu om olika Stockholmsbyggnader och gator, elskåp, klotter och övergångsställen.
I dag var det ‘Brandstationen’ på Kungsholmen, det inklämda Slangtornet där. Vem kunde det, kan man ju fråga sig.?

Det handlar om att se, känna till lite, och att framför allt kunna reflektera över det man oftast går förbi,
De flesta bilder som läggs upp här är sedda..
Det är en fin tråd med många dimensioner. Den tar dessutom stor hänsyn.

Ja du ser.. Det var ju helt rätt. Det måste ju finnas lätta frågor med.
Oväntade vinklar av kända platser är min favorit. Då kan ju fler vara med!

Varsågod Kalle, Ny bild, för oss alla att begrunda.,

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg