A clue: In the background is Sarek. I was told the hut nearby was built for a visit by Prince Carl Gustaf and his finance Silvia.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det där med blockglaciären lät intressant. Har du mer info om det, Paerl? Och hur 17 knäckte du vilken plats det handlade om? Har du varit där? Bara nyfiken.
Jag vet inte mer om platsen än att Grundsten rekommenderar det som dagstur från Sälka i den nya versionen av 'Vandra Kungsleden'.
Efter att du eliminerat Sarek så finns ju nästan bara Kebnekaisefjällen med omgivning kvar med sådana toppar, och med tillägget att man ska titta tvärs över en 'välkänd och vältrafikerad vandringsled' i din andra ledtråd så fanns inte så många ställen kvar där heller. Jag tyckte redan från början att markstrukturen såg väldigt konstig ut i högerkanten, och då kom jag att tänka på den där glaciären... Den syns dessutom tydligt i Google maps: http://maps.google.se/?ie=UTF8&t=h&ll=67.962593,18.164778&spn=0.008035,0.025878&z=15
Vad gäller bastubilden så har jag inte en susning... så jag hoppas att någon annan känner igen sig bättre än jag!
Jag vet inte.. Men är det någon mer än jag som undrar över den där bastun i Padjelanta? Jag är inte vidare intresserad av att Knugen varit där, men på nått vis, för att få igång tråden igen och inte låta den helt sacka ihop, kunde väl någon gissa då?
Det kanske finns någon rojalist här som suttit på brädorna?
Jag vet inte.. Men är det någon mer än jag som undrar över den där bastun i Padjelanta? Jag är inte vidare intresserad av att Knugen varit där, men på nått vis, för att få igång tråden igen och inte låta den helt sacka ihop, kunde väl någon gissa då?
Det kanske finns någon rojalist här som suttit på brädorna?
Sorry for my lack of Swedish ... Google translation is very useful! Anders_sthlm, it didn't manage too well though to translate your reply!
Saltoloukta has a fantastic sauna, but this isn't it.
It isn't Petsjaure.
A couple more pictures may give a clue.
Saltoloukta has a fantastic sauna, but this isn't it.
It isn't Petsjaure.
A couple more pictures may give a clue.
Bilagor
Genius, you found it!
http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=67.270799,17.039741&spn=0.001882,0.013626&t=h&z=17
I think the stugvard won't like that I gave away the location!
http://maps.google.co.uk/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=67.270799,17.039741&spn=0.001882,0.013626&t=h&z=17
I think the stugvard won't like that I gave away the location!
Uj..en knepig panorama bild igen.
Man upphör inte att förvånas över vilka ovanliga bildvinklar du ändå bjuder på Pär. När du öppnar ditt bild-skafferi!
..Men det är väl så det ska vara..
För att inte tråden ska säcka ihop igen så börjar jag gissa...
Vad ser vi?
En skarp avdelad rygg i fonden? Ett bergsmassiv på avstånd.. Jag tycker mig skjönja en glaciär långt borta.. Är det rätt skådat?Därborta verkar det både taggigareoch högre..
En lång dalformad slätt...i fjärran, där en skarp liten profil och en större sjö av nått slag..den verkar stor av molnluckan i fjärran.
Ser vi mot rentav mot Norge?
En fri liggande utsiktstopp är du på..
Man upphör inte att förvånas över vilka ovanliga bildvinklar du ändå bjuder på Pär. När du öppnar ditt bild-skafferi!
..Men det är väl så det ska vara..
För att inte tråden ska säcka ihop igen så börjar jag gissa...
Vad ser vi?
En skarp avdelad rygg i fonden? Ett bergsmassiv på avstånd.. Jag tycker mig skjönja en glaciär långt borta.. Är det rätt skådat?Därborta verkar det både taggigareoch högre..
En lång dalformad slätt...i fjärran, där en skarp liten profil och en större sjö av nått slag..den verkar stor av molnluckan i fjärran.
Ser vi mot rentav mot Norge?
En fri liggande utsiktstopp är du på..
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg