Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Kan det va åt andra hållet då? Att bilden är mot Pieskejaure? Det hela blir nu ju virrigt.. Man vet ju inte var man egentligen vänder sig när man plåtar dessa vyer vad det verkar..
Jag borde anställa någon som katalogiserar mina bilder..börjar jag märka.. Rätt ställe, men jag gissar fel...och får inte ihop det här på nått vis..
Har för mig jag tältade här.. Det var sent på kvällen.. Det var en brant.. Kan det vara röran av öar bort mot Jungasuolo?.
Jag borde anställa någon som katalogiserar mina bilder..börjar jag märka.. Rätt ställe, men jag gissar fel...och får inte ihop det här på nått vis..
Har för mig jag tältade här.. Det var sent på kvällen.. Det var en brant.. Kan det vara röran av öar bort mot Jungasuolo?.
Nej, det är inte Ikesjaure...
Men det är en bit åt det hållet... men ändå inte..
Men det är en bit åt det hållet... men ändå inte..
He-he! !
Det var ju en fin och intresseväckande sjö.. Man kan tänka sig först, att det skulle vara en sådan där glacial trågsjö, typ Rautasjaure eller Kaitum.. Sedan ser man ju (jag gör det) någon stuga där i mitten med stolpar?
Sedan verkar det platt runtom ovanför.. Ett delta därnere...
mmmh? Är det en utsikt mot Norge?
Sedan verkar det platt runtom ovanför.. Ett delta därnere...
Det stämmer för sjöns övre halva, men österut breder den ut sig mot det lägre skogslandskapet.Man kan tänka sig först, att det skulle vara en sådan där glacial trågsjö, typ Rautasjaure eller Kaitum.
Just det är nog mest en synvilla, men det finns mänskliga anläggningar inom bilden.Sedan ser man ju (jag gör det) någon stuga där i mitten med stolpar?
Nej, inget delta och vi är helt på vår sida av gränsen.Ett delta därnere...
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg