Gissa position

Även om det spåret var rätt leder det mig inte vidare. Här är det kanske inte tusen sjöars land men väl hundra sjöar eller mer.

Förvisso, men jag är lagd åt det bekväma hållet och följer gärna leder där så är möjligt. I bildens vänstra hörn ser man antydan till en stig, och i bildens mitt syns två rösestenar.
 
Är den stora sjön Omátjávri och den lilla sjön den sjö som ligger på dess östra sida? Den lilla sjön ligger NV om Beikkasvárri. Fotat från söder mot norr längs leden. Mvh/RN
 
Är den stora sjön Omátjávri och den lilla sjön den sjö som ligger på dess östra sida? Den lilla sjön ligger NV om Beikkasvárri. Fotat från söder mot norr längs leden. Mvh/RN

Svaret är helt rätt!

Vi är alltså strax söder om den stora sjön Råstojaure i landets allra nordligaste del. Här finns en del fina grusåsar som leden gärna följer. Trots att igenväxningen av leden går mycket sakta här på tundran lyckas de ytterst få vandrarna knappt hålla stigen vid liv. Nästa bild!
 
Efter färdvägen mot Nallo? Tycker mig känna igen stugfjället vid Nallo. Röset har jag aldrig sett men då jag färdats där på vårvintern kan det ha varit översnöat.
 

avslutad210712

Gäst
Kan det vara

västra ingången till Unna Vistasvagge? Har aldrig varit där men den branta bergssidan i bakgrunden påminner om något foto jag sett därifrån
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar