Gissa position

Då lägger jag upp en till. Vilken topp är jag på väg mot?

Hej!

Det är ju Rapaälven som slingrar sig bort i höger bildkant, och Tjahkkeli som tittar fram bakom molnet längst bort, så fotoplatsen måste vara någonstans i Skårkimassivet. Vet inte exakt var, men kanske att vi har Soabbetjåkka i ryggen och blickar mot Midtji (?) Skårki?

Mvh Filip
 
... kanske att vi har Soabbetjåkka i ryggen och blickar mot Midtji (?) Skårki?

Nu kom jag på att jag kanske har svurit i kyrkan, för jag har just ingen aning om vilken topp som heter vad i Skårkimassivet, och erkänner villigt att jag bara drog till med något. Ni som har koll får gärna korrigera, om jag nu inte hade sån flyt att Soabbetjåkka och Midtji Skårki faktiskt ligger grannar. :)

Mvh Filiokus
 
Hej!

Det är ju Rapaälven som slingrar sig bort i höger bildkant, och Tjahkkeli som tittar fram bakom molnet längst bort, så fotoplatsen måste vara någonstans i Skårkimassivet. Vet inte exakt var, men kanske att vi har Soabbetjåkka i ryggen och blickar mot Midtji (?) Skårki?

Mvh Filip

Nästan! Det är nära geografiskt. Men det är inte rapaälven eller Skårki.
 
Nästan! Det är nära geografiskt. Men det är inte rapaälven eller Skårki.

Jag tror att vattendraget är Smájlajåhkå... och då gissar jag att det är Kantberget du är på väg uppför.

Om det stämmer tror jag faktiskt att man ser Rapaälven (eller åtminstone Ráhpajåhkå) och till och med Stuor Skoarkki längst bort i diset.
 
Kul!

Har själv inte toppat Kantberget, men är lite sugen. Utsikten lär ju vara magnifik.Tog du samma väg ner? Eller fortsatte du mot Gavelberget eller Suottasjtjåhkkå?

Min bildtorka håller i sig, hoppas nån annan har bilder att dela med sig av.
 
Kul!

Har själv inte toppat Kantberget, men är lite sugen. Utsikten lär ju vara magnifik.Tog du samma väg ner? Eller fortsatte du mot Gavelberget eller Suottasjtjåhkkå?

Min bildtorka håller i sig, hoppas nån annan har bilder att dela med sig av.

Jag fortsatte över toppen och upp på gavelberget och sen ner västryggen på gavelberget. Superfin tur jag kan rekommendera!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar