Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag har inte besökt området själv, men någonstans i Nissonvággi skulle kunna stämma med bilden.
Nissonvággi är korrekt. Vi tittar på toppen 1661.
Nästa bild!
Nissonvággi är korrekt. Vi tittar på toppen 1661.
Nästa bild!
Bredden på dalen och den toppen var det som ledde till min gissning. Kul att få träffa rätt! Utan ledtråden hade det nog inte gått vägen däremot.
Ny bild kommer ikväll.
Mina tankar går till västra Padjelanta. Härifrån rinner som bekant det mesta vattnet till Stora Lule älv.........
Området är helt rätt! Jag har inte försökt vara klurig genom att söka efter något långt bort. Det syftar till om vattnet på bilden ska klassas som en sjö eller faktiskt ingå i det namngivna vattendraget.
Buoldagiesjjågåsj?
Mer exakt, vattensamlingen med höjdsiffran 769?
Buoldagiesjjågåsj?
Mer exakt, vattensamlingen med höjdsiffran 769?
Hel rätt på båda svar! Den är ju stort nog för att kunna kallas för en sjö, men rinner vidare utan något riktigt markerat utlopp.
Kul med rätt svar! Den här var svår, men att det var västra Padjelanta hjälpte mycket. På Google Earth är det snöbelagt här vilket gjorde det ännu svårare och det fanns inte många bilder av vattendraget i nätet.
Själv har jag bara lätta bilder kvar och här kommer en, vilken johka har vi här?
Själv har jag bara lätta bilder kvar och här kommer en, vilken johka har vi här?
Bilagor
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg