Nej, tyvärr. Här är vi inom en Nationalpark.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nej, tyvärr. Här är vi inom en Nationalpark.
Kan det vara jokken som man helst inte vill uttala - Sjnjuvtjudisjåhkå?
Calle
avslutad210712
Gäst
Eftersom
jag är en "brotok" dvs jag fotar alla broar jag passerar så hade jag kunnat söka genom mina foton men jag struntar i det. Jag kan ha fel men känslan är att jag passerat den bron mer än en gång de senaste åren. Nationalparken är väldigt enkel (tror jag). Finns två (hyfsat nybyggda) broar att välja på så jag chansar på nissonjohkka
jag är en "brotok" dvs jag fotar alla broar jag passerar så hade jag kunnat söka genom mina foton men jag struntar i det. Jag kan ha fel men känslan är att jag passerat den bron mer än en gång de senaste åren. Nationalparken är väldigt enkel (tror jag). Finns två (hyfsat nybyggda) broar att välja på så jag chansar på nissonjohkka
avslutad210712
Gäst
Någon annan får gärna lägga ut en bild eftersom jag just nu inte orkar söka reda på någon lämplig bild.
Den kanske heter Tjievrajávrátja - den nordligaste av småsjöarna punkt 1197 på kartan (eller också är det sjön strax nedanför).
Passet som man ser på din bild - 1425 - är intressant. Det är en utmärkt väg till Pårte och en genväg till hyllan under Loametjåhkkå för vidare färd till Luohttoláhko. Klättringen upp till passet har en hel del lösa stenar. Jag bifogar en stereobild för er som kan skela med ögonen.
Hur gick du?
Hur gick du?
Bilagor
Det här kanske är omöjligt att gissa rätt på (men gissa går ju, ledtrådar kommer om det behövs). Men har ni sett denna sten så glömmer man den inte. Var finns den?
Det här är fjällnörderi på hög nivå. Väldigt roligt!
Och nej, jag har inte den blekaste ...
/ F
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg