Gissa position

Nej, inte den heller. Det växer faktiskt några tallar där (ses i den första bilden), trots att det är en nordlig nationalpark. En bro krossar johkan.
 

Bilagor

  • P1010013.jpg
    P1010013.jpg
    51.4 KB · Visningar: 460

avslutad210712

Gäst
Eftersom

jag är en "brotok" dvs jag fotar alla broar jag passerar så hade jag kunnat söka genom mina foton men jag struntar i det. Jag kan ha fel men känslan är att jag passerat den bron mer än en gång de senaste åren. Nationalparken är väldigt enkel (tror jag). Finns två (hyfsat nybyggda) broar att välja på så jag chansar på nissonjohkka
 
Bra att veta

att det finns brotokiga, för att inte visa broar mera. Det är förstås rätt svar med Nissonjohka. Här en bild uppströms medan vi väntar på nästa gissningsbild:
 

Bilagor

  • P1010014.jpg
    P1010014.jpg
    48.3 KB · Visningar: 446

avslutad210712

Gäst
Någon annan får gärna lägga ut en bild eftersom jag just nu inte orkar söka reda på någon lämplig bild.
 
Passet som man ser på din bild - 1425 - är intressant. Det är en utmärkt väg till Pårte och en genväg till hyllan under Loametjåhkkå för vidare färd till Luohttoláhko. Klättringen upp till passet har en hel del lösa stenar. Jag bifogar en stereobild för er som kan skela med ögonen.

Hur gick du?
 

Bilagor

  • TillGissa-I.jpg
    TillGissa-I.jpg
    53.8 KB · Visningar: 334
Det här kanske är omöjligt att gissa rätt på (men gissa går ju, ledtrådar kommer om det behövs). Men har ni sett denna sten så glömmer man den inte. Var finns den?
 

Bilagor

  • Blomsten.jpg
    Blomsten.jpg
    44.7 KB · Visningar: 289
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar