Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ser ju ut som Tolpagorni där uppe. I så fall går du i Láddjuvággi väster om Nikkaluokta.
Visst är det så, helt rätt! Är man riktigt skarpögd kan man ana Kebnekaise fjällstation i första bilden.
Calle
Så enkelt! Med facit i hand alltså. Jag tänkte igenom hela fjällkedjan (nåja) men hoppade förstås över den mest frekventerade dalen. Men molnhöjden försvårade naturligtvis. Kul bild!
Vad heter stugplatsen med den här bastun?
Teusajaure?
Vad heter stugplatsen med den här bastun?
Sälka, eller hur?
/ Filiokus
Visst är det Sälka! Så här ser det ut obeskuret. Ny bild!
Ok, ska se vad jag kan vaska fram. Ny bild kommer kanske ikväll. Annars får vem som vill sticka emellan.
Med vänlig hälsning, Filiokus
Hej!
Ojdå, det var mer tomt i mitt bildarkiv än jag trodde. För att tråden ska få en chans att leva vidare lämnar jag därför över stafettpinnen till någon som har lite bilder att lägga upp.
Det var inte meningen att bromsa upp tråden, förlåt mig ni andra positionsgissare.
God Jul / F
Taget!
Vad heter dalgången?
Jag har väldigt svårt att bedöma svårighetsgraden på denna, så det blir kul att se vad som händer.
Jag tycker förstås att bilden är svår nog.........
Kan möjligen Staika se ut så här från Gurávágge?
Nej, Staika är det inte.
Vi ska längre norrut, till ett välbesökt område. Just den efterfrågade dalgången är det dock färre som tar en tur till.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg