Visserligen en mil OSO, men 1432 vid N 7356700 E 538000 ser intressant ut om den fotas rakt västerifrån, typ vid stugan på 922.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Visserligen en mil OSO, men 1432 vid N 7356700 E 538000 ser intressant ut om den fotas rakt västerifrån, typ vid stugan på 922.
1432 möh är rätt svar, och du har naturligtvis också hittat den rätta platsen! Även fotoplatsen är i stort sett riktig. Ny bild!
1432 möh är rätt svar, och du har naturligtvis också hittat den rätta platsen! Ny bild!
Vilket fjäll står jag på?
Jag kanske ska våga mig på en ledtråd:
Är jag i Härjedalen?
Är jag i Härjedalen?
Är det särvfjället du ser i bakgrunden?
Det är det inte. Vi ska längre söderut.
Det ligger ett rastskydd till höger om sjön som syns höger i bild.
Jag kanske ska våga mig på en ledtråd:
Är jag i Härjedalen?
Tror inte det. Min gissning är att du står en bit in i Dalarna och har Sömlinghågna till höger och Fonnfjället till vänster och bakgrunden däremot i Härjedalen.
Calle
Tror inte det. Min gissning är att du står en bit in i Dalarna och har Sömlinghågna till höger och Fonnfjället till vänster och bakgrunden däremot i Härjedalen.
Rätt! Sömlinghågna är till höger, men till vänster är Häggingfjället, samma fjäll som jag står på.
Det stämmer att jag inte står i Härjedalens kommun, men om jag förstår mina kartor rätt så är jag ändock landskapet Härjedalen, därav frågetecknet i ledtråden.
Nästa bild!
Svårt att veta hur höga topparna är, men mina tankar går till övre Vistasdalen, fotad mot sydost i så fall.
Tankarna kring hur höga topparna är stämmer bra, dock är det inte Vistasdalen och fotoriktningen är mot väst.
Calle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg