Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det var (alltför) längesedan något hände här så jag bidrar med den här bilden. Var står jag och vad ser jag på andra sidan?
Mitten på Sarvesvagge med början av Luohttotjåhkås sluttning på andra sidan?
Nej inte riktigt där, men du är nära.
Bildvinkeln gör det svårt att se formen på sjön, men solen kommer in från vänster så fotot bör vara taget västerut. Fina gräsmarker, ser ut att vara lättgången terräng. Mina tankar går till gränslandet mellan Sarek och Padjelanta, t. ex. västra delen av Guohopervágge. Det kanske duger som en inledning?
Jag gissar på Vouskelvagge. Fotot är taget österut.
Jag vet att det här är fel men jag gissar i alla fall på Tjåggnårisjávrásj så kanske vi får lite mer ledtrådar.
Jag vet att det här är fel men jag gissar i alla fall på Tjåggnårisjávrásj så kanske vi får lite mer ledtrådar.
Du har helt rätt i att det är fel! Det enda Tjågnåris jag känner till är i sydöstra Sarekmassivet, men någon liten sjö finns inte där.
Kortet är taget mitt i den kanske mest kända fjällvyn vi har i Sverige.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg