Gissa position

Hmmm....

Kan inte se någon vinterled markering, ändå känns det som att ni befinner er på en "led" och inte helt i obygden :)!

Kungsleden någonstans?

Börjar med en lite vag ledtråd. Dalen som kan anas till vänster i bild användes åtminstone tidigare som renflyttningsled på vårrajden.

Världsarvet bör vara Laponia...och jag gissar att du är någonstans i Padjelanta med tanke på vår rajden.

Sitter tyvärr långt ifrån någon karta och lantmäteriets nätkarta funkar inte så bra när man ska spana efter landmärken....så om inte någon annan kommer med lösningen så får jag vänta tills på fredag :)!

Tuottar?

Med de ledtrådarna gissar jag att ni skidar längs Padjelantaleden mot Tuottarstugorna och är typ halvvägs uppe på själva högplatån Tuottar.

/ Stefan

Världsarvet är Laponia förstås. Men det är inte i närheten av Tuottar. Jag tror att fler skidåkare rör sig i den här dalgången än vid Tuottar.

Det här blev ju riktig långbänk.

Hm, jag får väl ge mig på en gissning för att få lite fart på det. Jag hugger till med att det fjäll vi ser är Gisuris fotat från öster och vi befinner oss då i Ruothesvagge.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg