Gissa position

Javisst! Själva Gisuris är insvept i en molnhätta. Flyttningsleden jag syftade på gick från Niento, sedan norr om Sarekkedjan, och sedan vek man runt Niak och in i Sierkavagge.

Jamen det var ju trevligt att chansningen gick hem. Jag har inte varit i Sarek på vintern så det faktum att allt var snötäckt gjorde det svårare att inse att det var nånting (och vad det var) som doldes i dimman.

Jag lämnar med varm hand över till den som känner sig hågad att lägga upp en ny bild.

Rykande...

Vinterbilder gör det utan tvekan lite svårare....men ibland betydligt vackrare :)! Tror denna kommer att bli lite lättare, eller vad säger ni ;)!?

Bilagor

• DSCN0295.jpg
    DSCN0295.jpg
    30.3 KB · Visningar: 361
Få se nu, första gången med bild här på Forumen. En sommarbild från den vintriga juli 2015. Vilken javrre?

Bilagor

• DSC00462.jpg
    DSC00462.jpg
    33.8 KB · Visningar: 332
Senast ändrad:
Svår?

För att underlätta saken, så här är en bild där den samma javrre ses från motsatt direktion.

Bilagor

• IMG_3463.jpg
    IMG_3463.jpg
    28.1 KB · Visningar: 316
Hej!

Kan sjön möjligtvis heta Bieggajaure (sjön har inget namn på min karta, så jag skarvar lite)? Om man hade vridit kameran åt höger på den andra bilden skulle man då se Kåtotjåkka, förutsatt att mina teorier stämmer, det vill säga.

Mvh Filiokus

Ja! Där har vi det rätta svaret. Den första bilden är från sydvästra kammen av Lullihatjåhkkå och andra från närä toppen 1544.

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg