Gissa position

Hmmm....vid närmare eftertanke kan du/han ha rätt, men på min karta stavas det Gearbijavri, därför reflekterade jag inte över det?

JA, snabb bild-goggling ger Filip helt rätt!

Tack för påpekningen paerl :)

Gearbijavri = Kärpejaure

:)
Ett besked med en doft av kvantmekanik - inte ofta man har både fel och rätt samtigt! Jag får väl nån gång lära mig den modernare samiska ortografin och överge de försvenskade namnen, men det invanda känns som så ofta bekvämt.

Nåväl, ny bild kommer imorron om ingen annan (ta för er!) hinner före.

Med vänlig hälsning, Filip

Kisuris är ju helt rätt. Men platsen där fotot är taget är Rakkasbuollda, dvs på sydsluttningen av Ahkka (ingen vits att dra det i långbänk). Tycker Swift kan fortsätta med nästa bild. Bra jobbat!

/ F

Svårt med bildvinklar, tycker jag. Men Malin låg ju närmare sanningen med sitt svar.

Här kommer en ny fjällbild, från barrskogsbältet denna gång. Vad heter vattnet och varifrån är fotot taget?

Bilagor

• foto0207.jpg
    foto0207.jpg
    72.1 KB · Visningar: 357
Då blir det en ny bild på samma tema. Återigen; vad heter vattnet och varifrån är fotot taget?

Bilagor

• 2_liten.jpg
    2_liten.jpg
    77.8 KB · Visningar: 376
Kommer att vara offline framöver så vänta inte på fler svar från mig utan lägg upp en ny bild så att tråden inte stannar upp. Ledtråd: sökt plats har figurerat i tråden tidigare.

Kommer att vara offline framöver så vänta inte på fler svar från mig utan lägg upp en ny bild så att tråden inte stannar upp. Ledtråd: sökt plats har figurerat i tråden tidigare.

Typ ungefär tre inlägg tidigare!!! Dvs. återigen Sitoälvsbron, men nu uppströms.

Jag skickar på en ny bild med en gång - nu åter uppe bland fjällen :)

Bilagor

• jkkjhgjhfmbvg.jpg
    jkkjhgjhfmbvg.jpg
    38 KB · Visningar: 307
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg