Gissa position

Inte för att jag direkt känner igen mig, men det ser ut som hyfsat hög höjd och väldigt kalkrik mark - så någonstans runt Artfjället skulle man ju kunna tänka sig. Längs upp i NV ligger Miesehke med en långsmal dal som på satellitfotot har en liknande sjö i sydändan. Kan det vara där?
 
Inte för att jag direkt känner igen mig, men det ser ut som hyfsat hög höjd och väldigt kalkrik mark - så någonstans runt Artfjället skulle man ju kunna tänka sig. Längs upp i NV ligger Miesehke med en långsmal dal som på satellitfotot har en liknande sjö i sydändan. Kan det vara där?

Imponerande! Bilden är mycket riktigt från Artfjället, och Mieseken. Jag står strax före vattendelaren (mellan topparna 1120 och 1068) i den långsmala dalen på väg upp mot Mieseken. Fotot är taget rakt söderut.
 
Då provar vi med en bild på ett rastskydd som nästan ligger insvept i dimman. Någon som gått förbi här?
 

Bilagor

  • dimmigt.jpg
    dimmigt.jpg
    19.5 KB · Visningar: 496
Haha vi hade precis samma väder i somras Pär… kan det vara Durenstugan längs Norgefararleden?

Stämmer bra det - just norr om Klimpfjäll.

Det här var det sista jag såg av fjällen i somras då jag var tvungen att avbryta mitt vandrande, några veckor innan ni passerade.

PS. Jag tittar nog förbi på vildmarksmässan en sväng om några veckor - såg att ni skulle hålla föredrag - vi kanske ses där? DS.
 
Väldigt synd att det blev ett avbrott, det var ju väldigt roligt att gå i dina spår :) Du är hjärtligt välkommen att lyssna på oss på Vildmarksmässan. Det vore kul att prata om alla dina fantastiska filmer!
Nu tillbaka till ämnet igen… med en lätt bild. Var står vi och vad ser vi?
 

Bilagor

  • Letrek.jpg
    Letrek.jpg
    58.4 KB · Visningar: 318
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg