Gissa position

Hmmm . . . "en bra, men inte ratt gisning" men ingen bemærkning om at vi er langt derfra . . . dette kunne betyde at vi er tæt på ;)

Så hvor har vi en bred, men langsmal sø i det område ? Dette kunne være Kaskaure (eller Låddavrre) i forgrunden ?

Billedet er taget om aftenen, men det ser ud til at der stadig er lidt sol på venstre side af fjeldet, så jeg tror billedet er taget mod nord ?

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 
Rätt

Efter ett bra teamwork kom de rätta svaren. Sjön är Mavasjavrre och vi har Ahkaris i fonden samt Nuortta Sávllo utanför vänster bildkant.
Blir lite svårare om man tar bort en såpass markant bergsprofil ;)
Jag smög in en ledtråd om en förstasidesnyhet, det var en syftning att vyn är i princip lika den som omslaget till BD14.
Jag lägger in den obeskurna bilden.

Calle
 

Bilagor

  • IMGF_109.jpg
    IMGF_109.jpg
    55.7 KB · Visningar: 462
Hm, den ledtråden missade man ju såklart! Men jag kan ju alltid skylla på att jag bara har Calazos karta över det området... Fin bild f.ö.!

Hoppas att Lars har någon ny klurig bild på lager...
 
Takker :)

Jeg fandt mit eget billede taget lidt længere mod vest af samme motiv - det er dog ikke så skarpt i baggrunden, men det var derfor at jeg synes profilen/motivet virkede bekendt.

Jeg skal finde en ny gåde senere i aften - må passet jobbet lidt her i løbet af dagen.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 

Bilagor

  • IMG_5751.jpg
    IMG_5751.jpg
    57.9 KB · Visningar: 408
Nyt billede

Vi starter med et lille udsnit af original billedet, og zoomer så ud ca en gang dagligt, indtil det bliver gættet.

God fornøjelse.

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen
 

Bilagor

  • IMG_6500x1.jpg
    IMG_6500x1.jpg
    55.4 KB · Visningar: 346
Någon måste ju göra ett försök, här kommer mitt förslag:
Skulle kunna vara taget en bit ner i Vassjavagge på väg ner i Rapadalen
///Claes
 
Vassjavagge er en ganske spændende vej til Rapadalen, og kan klart anbefales, men det er ikke der vi er på billedet.

Men tak fordi der endelig begyndte at komme et bud :)

Med Venlig Hilsen
Lars Hedegaard Larsen

PS Jeg tror jeg vil vove et lille tips - vi er et ganske kendt sted eller meget tæt på, men vistnok fra en noget mere usædvanlig vinkel
 
Jag provar en ny vild gissning, mad tanke på din senaste ledtråd. Topparna på sydsidan av Gorsavâgge ser ut något åt det hållet... Kan det vara så att vi står strax ovanför den kända platsen "Frippes fall" och tittar ut över Gorsavâgge?
///Claes
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg