Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Tjågnårisjågåsj och Rahpajåhkå, och en bit av Bielajåhkå till höger också.
Den överlevde i alla fall i 10 minuter
Helt korrekt!
Grapsantjärnen.
Jag tror att någon lade upp en liknande bild förut, cirka 7-8 km NV om denna bild.
Jag tror att någon lade upp en liknande bild förut, cirka 7-8 km NV om denna bild.
Grapsantjärnen.
Det är rätt!
Och det var jag som la upp den (Korpskallstjärn var det), den här bilden är dock ny från årets vandring så jag trodde inte det var så mycket överlapp på vad som var med på bilden.
Var hittar vi denna topp?
Svår. Ur minnet tycker jag att toppen liknar Luspientjaerhvie och ån skulle i så fall vara Vålån. Det känns dock lite för grönt på fjället, men det får bli min gissning ändå. Om inte, kan vi kanske få någon ledtråd
Calle
Från tältplatsen syns också detta.
Hej!
Har sedan bild 1 haft en känsla av att det rör sig om Kåbrekpakte i Njoatsosvagge. Och på tredje bilden syns väl också Tjäkkoks östra utlöpare samt toppen av Ryggåsberget?
Häpp / Filiokus
Hej!
Har sedan bild 1 haft en känsla av att det rör sig om Kåbrekpakte i Njoatsosvagge. Och på tredje bilden syns väl också Tjäkkoks östra utlöpare samt toppen av Ryggåsberget?
Häpp / Filiokus
Korrekt. Man ser Jiegńatjåhkkå till vänster, toppen 1850 i mitten, Ryggåsberget till höger. Nästa bild.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg