Gissa position

Almgrens vinterbild

Almgrens vinterbild fick mig att tänka på Skarsfjället (eller numera Rusengälta?), eftersom han verkar ha varit i Helagsområdet. Spetsen har den formen iaf.

Re: Nygårdhs 14, 15 och 16

cnygardh; sa:
Ger mig in i leken igen med bl.a. en annan klipphylla:
Hylla nr 15 tror jag är hyllan vid Saltoluokta. Har zooma in på anslagstavlan och skärpa upp, för att bli säker, men det funkar bara på filmer. En pixel är en pixel ...
[Ändrat av Rungá 2007-04-29 kl 07:27]

Re: Almgrens vinterbild

millimeter; sa:
Almgrens vinterbild fick mig att tänka på Skarsfjället (eller numera Rusengälta?), eftersom han verkar ha varit i Helagsområdet. Spetsen har den formen iaf.

Nej det är inte Skarsfjället, men visst har jag varit i Helagsområdet. Flera gånger till och med:)

Nygårdhs 14 och 15

14 borde vara Sjäksjo syd om Saltoluokta. 15 är mycket riktigt öppna spisen i hallen innanför huvudingången i STFs fjällstation Saltoluokta.

16 känner jag inte säkert igen men det påminner om ravinen vid Saltoluokta Áhusjgårsså.

Thue
[Ändrat av thureb 2007-04-29 kl 10:13]

Re: Nygårdhs 14 till 16

Rungá; sa:
Nr 15 tror jag är hyllan vid Saltoluokta. Har zooma in på anslagstavlan och skärpa upp, för att bli säker, men det funkar bara på filmer. En pixel är en pixel ...
thureb; sa:
14 borde vara Sjäksjo syd om Saltoluokta. 15 är mycket riktigt öppna spisen i hallen innanför huvudingången i STFs fjällstation Saltoluokta.
Rätt och riktigt båda två
16 känner jag inte säkert igen men det påminner om ravinen vid Saltoluokta Áhusjgårsså.
Thue
Nix det är inte Áhusjgårsså, försök igen

MVH ///Claes

Re: Re: Nygårdhs 16

Rasek-Kurra alldeles i närheten av Sjäksjo 14?

Geologin verkar väldigt lik ravinen vid Saltoluokta.

Thure

Re: Re: Re: Almgrens vinterbild

thureb; sa:
Ledtrådar Christian?

För att skriva något så gissar jag på Snasahögarna.

Thure

Ok, det är taget under en påsktur i ett stugtätt område där det är massor med folk då. Norr om Skarsfjället, men inte så fasligt

Re: Re: Re: Nygårdhs 16

thureb; sa:
Rasek-Kurra alldeles i närheten av Sjäksjo 14?
Geologin verkar väldigt lik ravinen vid Saltoluokta.
Thure
Är det inte väldigt mycket vatten för att vara Rasek-Kurra... ;)
Nej... inte Rasek-Kurra men vi är i hyfsat rätt område.

Ledtråd 1: Färgen på vattnet.

MVH ///Claes

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg