Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nygårdhs 14, 15 och 16
Några förslag? ///Claes
Nygårdhs irrfärder i Fjällen
Ger mig in i leken igen med bl.a. en annan klipphylla:Almgren; sa:Japp tagen ifrån dalen mellan predikstolen och Helags.
Nygårdhs irrfärder i Fjällen
Almgrens vinterbild
Almgrens vinterbild fick mig att tänka på Skarsfjället (eller numera Rusengälta?), eftersom han verkar ha varit i Helagsområdet. Spetsen har den formen iaf.
Almgrens vinterbild fick mig att tänka på Skarsfjället (eller numera Rusengälta?), eftersom han verkar ha varit i Helagsområdet. Spetsen har den formen iaf.
Re: Nygårdhs 14, 15 och 16
[Ändrat av Rungá 2007-04-29 kl 07:27]
Hylla nr 15 tror jag är hyllan vid Saltoluokta. Har zooma in på anslagstavlan och skärpa upp, för att bli säker, men det funkar bara på filmer. En pixel är en pixel ...cnygardh; sa:Ger mig in i leken igen med bl.a. en annan klipphylla:
[Ändrat av Rungá 2007-04-29 kl 07:27]
Re: Almgrens vinterbild
Nej det är inte Skarsfjället, men visst har jag varit i Helagsområdet. Flera gånger till och med
millimeter; sa:Almgrens vinterbild fick mig att tänka på Skarsfjället (eller numera Rusengälta?), eftersom han verkar ha varit i Helagsområdet. Spetsen har den formen iaf.
Nej det är inte Skarsfjället, men visst har jag varit i Helagsområdet. Flera gånger till och med
Nygårdhs 14 och 15
14 borde vara Sjäksjo syd om Saltoluokta. 15 är mycket riktigt öppna spisen i hallen innanför huvudingången i STFs fjällstation Saltoluokta.
16 känner jag inte säkert igen men det påminner om ravinen vid Saltoluokta Áhusjgårsså.
Thue
[Ändrat av thureb 2007-04-29 kl 10:13]
14 borde vara Sjäksjo syd om Saltoluokta. 15 är mycket riktigt öppna spisen i hallen innanför huvudingången i STFs fjällstation Saltoluokta.
16 känner jag inte säkert igen men det påminner om ravinen vid Saltoluokta Áhusjgårsså.
Thue
[Ändrat av thureb 2007-04-29 kl 10:13]
Re: Nygårdhs 14 till 16
MVH ///Claes
Rungá; sa:Nr 15 tror jag är hyllan vid Saltoluokta. Har zooma in på anslagstavlan och skärpa upp, för att bli säker, men det funkar bara på filmer. En pixel är en pixel ...
Rätt och riktigt båda tvåthureb; sa:14 borde vara Sjäksjo syd om Saltoluokta. 15 är mycket riktigt öppna spisen i hallen innanför huvudingången i STFs fjällstation Saltoluokta.
Nix det är inte Áhusjgårsså, försök igen16 känner jag inte säkert igen men det påminner om ravinen vid Saltoluokta Áhusjgårsså.
Thue
MVH ///Claes
Re: Re: Re: Almgrens vinterbild
Ok, det är taget under en påsktur i ett stugtätt område där det är massor med folk då. Norr om Skarsfjället, men inte så fasligt
thureb; sa:Ledtrådar Christian?
För att skriva något så gissar jag på Snasahögarna.
Thure
Ok, det är taget under en påsktur i ett stugtätt område där det är massor med folk då. Norr om Skarsfjället, men inte så fasligt
Re: Re: Re: Nygårdhs 16
Nej... inte Rasek-Kurra men vi är i hyfsat rätt område.
Ledtråd 1: Färgen på vattnet.
MVH ///Claes
Är det inte väldigt mycket vatten för att vara Rasek-Kurra...thureb; sa:Rasek-Kurra alldeles i närheten av Sjäksjo 14?
Geologin verkar väldigt lik ravinen vid Saltoluokta.
Thure
Nej... inte Rasek-Kurra men vi är i hyfsat rätt område.
Ledtråd 1: Färgen på vattnet.
MVH ///Claes
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg