Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Inte Tarrekaise
Claes men rätt landskap.
Raskesvens bild får mig att tänka på min bild från södra Vistasvagge men i så fall är Raskesvens bild tagen från östra sidan tvärs över nedre Ladjovagge med Nikkaluokta i bilden.
Men jag har en känsla av att björkskogen är glesare vid Nikka än på den här bilden.
Thure
Claes men rätt landskap.
Raskesvens bild får mig att tänka på min bild från södra Vistasvagge men i så fall är Raskesvens bild tagen från östra sidan tvärs över nedre Ladjovagge med Nikkaluokta i bilden.
Men jag har en känsla av att björkskogen är glesare vid Nikka än på den här bilden.
Thure
Re: Ledtråd Thures 9:a
///Claes
Jag håller fast vid en västsluttning. Skulle det kunna vara på Betsávrre (Pietsaure) med Lulep Gierkav i bakgrundenthureb; sa:Sjön som hundspannet springer på är en av de kändare i Lappland.
Thure
///Claes
Re: Re: Ledtråd Thures 9:a
Förstår inte riktigt hur du får ihop det med västsluttning menar du att sluttningen vätter mot väster för Pietsaure ligger ju väster om Lulep Gierkav.
Hur som helst så är det fel men samtidigt så är du rätt nära.
Thure
cnygardh; sa:Jag håller fast vid en västsluttning. Skulle det kunna vara på Betsávrre (Pietsaure) med Lulep Gierkav i bakgrunden
///Claes
Förstår inte riktigt hur du får ihop det med västsluttning menar du att sluttningen vätter mot väster för Pietsaure ligger ju väster om Lulep Gierkav.
Hur som helst så är det fel men samtidigt så är du rätt nära.
Thure
Re: Re: Re: Ledtråd Thures 9:a
Jag provar igen:
Sijddojávrre (Sitojaure) med Tjiráksjnjurttje i bakgrunden?
///Claes
Rätt uppfattat en sluttning som vätter mot väster. Kom fram till detta eftersom hundarnas skuggor går mot vänster på bilden så borde söder ligga mot höger på bilden vilket i sin tur placerar sjön på västra sidan av fjället.thureb; sa:Förstår inte riktigt hur du får ihop det med västsluttning menar du att sluttningen vätter mot väster för Pietsaure ligger ju väster om Lulep Gierkav.
Thure
Jag provar igen:
Sijddojávrre (Sitojaure) med Tjiráksjnjurttje i bakgrunden?
///Claes
Re: Inte Tarrekaise
Raskesven
Tips: Vindelfjällen.thureb; sa:.....
Thure
Raskesven
Raskesvens bild
Syterfjällen sett från sydost, i trakterna av N Fjällnäs?
/J-E
Raskesven; sa:Var kan detta vara då?
Raskesven
Syterfjällen sett från sydost, i trakterna av N Fjällnäs?
/J-E
Re: Sjön
Ja... då provar jag väl med Tjaktjajávrre (Tjaktjajaure) med Bádurtjåhkkå i bakgrunden?
///Claes
Nordsluttning... det var som tusan... trodde inte att dagarna var så långa under snöperrioden så att solen skulle leta sig iväg ända till öster.thureb; sa:går i det här fallet i väst-östlig riktning och fjällsidan man ser ligger i söder dvs vätter mot norr.
Sitojaure är också fel men inte mer än ca en dagsetapp fel.
Thure
Ja... då provar jag väl med Tjaktjajávrre (Tjaktjajaure) med Bádurtjåhkkå i bakgrunden?
///Claes
Re: Sjön
Langas (Lánas) med Lulep Gierkav i bakgrunden. Har en gissning till men jag väntar.thureb; sa:går i det här fallet i väst-östlig riktning och fjällsidan man ser ligger i söder dvs vätter mot norr.
Sitojaure är också fel men inte mer än ca en dagsetapp fel.
Thure
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg