Jag funderade för inte så länge sedan på att lägga upp en bild på detta berg, Savubákti.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag funderade för inte så länge sedan på att lägga upp en bild på detta berg, Savubákti.
Japp; vi har alltså bara förflyttat oss tvärs över dalen.
Och "som vanligt" får någon annan gärna lägga upp en bild istället.
Jag har förstås inte en aning, men den beskedliga höjden på fjället talar väl för att vi är i södra halvan av fjällkedjan?
Jo, jag trodde nog att tankarna skulle föras ditåt, men...
Det trodde jag också första gången jag såg den, men nu när jag tittar närmare så ser renvaktarstugan i mitten till höger bekant ut. Så jag gissar på Guhppuscohka från höjden/utstickaren nästan rakt söder ifrån.
...det här var mitt i prick! Bravo.
(För dem som inte känner igen namnet befinner vi oss uppe på höjderna öster om Vistasdalen, cirka en halvmil norr om Nikkaluoktavägen.)
Först lyfter jag på kepsen för fullträffen på renvaktarstugan! Sanslöst skickligt!
Din första bild tror jag är övergången från Ballinvagge mot Siellavagge. Och visst har den varit med tidigare, men det är bara trevligt att se vackra fjällmotiv flera gånger! Din andra bild överlämnar jag till proffsen.
Hälsn Pelle
Din första bild tror jag är övergången från Ballinvagge mot Siellavagge. Och visst har den varit med tidigare, men det är bara trevligt att se vackra fjällmotiv flera gånger! Din andra bild överlämnar jag till proffsen.
Hälsn Pelle
Först lyfter jag på kepsen för fullträffen på renvaktarstugan! Sanslöst skickligt!
Tack, jag kan vän fylla i att det inte var så mycket stugan i sig (i alla 15 pixlar i bilden) utan placeringen i sluttningen just vid träden som kittlade minnet. Och jag var tvungen att kolla en referensbild för berget. Min referensbild var från samma vandring som den andra bilden, och eftersom jag är en långsam vandrare så borde det ge en ledtråd om var den andra bilden är tagen.
Och ja, den första bilden är precis den övergången.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg