Tyvärr är det fel, vi skall bland annat en liten bit längre norrut. Nedanför detta berg (baksidan ur bildens synvinkel) finns dock en liten älv med ett flicknamn som har ett biflöde från en topp med höjden 820 meter, denna topp har tidigare varit i tråden.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Det är rätt berg, dock inte rätt 820 meter som åstyftas (Från Tjårrokieble rinner Kieblejokken). Fotoplatsen är fel, sjön ligger dock inte så långt ifrån Storsjön, men är betydligt mindre. Sjön har för övrigt inplanterad fisk, som är mycket kräsen och fåtalig, och vattnet är mycket klart.
Vilken tur att nå´nting var rätt, jag hade bara en bilkarta tillhands när jag konstruerade gissningen och där saknas alla små detaljer, men din ledtråd var till stor hjälp.
Nu flyttar vi oss en bra bit därifrån, vad heter den strimlade sjön och berget i bakgrunden?
Nu flyttar vi oss en bra bit därifrån, vad heter den strimlade sjön och berget i bakgrunden?
Bilagor
Och jag blandar ihop namnen, det var ju Calle som gissade så bra. Men att vi är långt västerut kan man ju ana på den karga miljön. Här har jag aldrig varit, skulle vara roligt att gå runt sjöarna nån gång. Idag åker jag mot Sarek och hoppas någon har en bra bild att lägga ut på denna trevliga tråd!
Hälsn Pelle
Hälsn Pelle
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg