Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Ok, vi är alltså inte i Lappland. Då återstår ju tre landskap. Norra Dalarna tror jag inte inrymmer detta panorama. Återstår Härjedalen och Jämtland. Landskapet är rätt storkuperat utan större höjder. Jag tycker berggrunden verkar fattig, urberg kanske? Visst känns det som att Norge inte är långt borta? Västra Jämtland kan väl få bli en trevare...........trakten av Storlien kanske?
avslutad210712
Gäst
Att bildgåtan skulle klara sig så här länge hade jag aldrig kunnat förutspå. -Oj, men det är ju så svårt säger säkert flera av er då.
Tja har man aldrig varit söder om Norrbotten när det gäller fjällen (förutom skidor i Åre och Hemavan) så blir det såklart lite svårt om man inte vill lösa bildgåtan genom kartstudier vilket jag definitivt inte ids.
Ta det inte så bokstavligt! Det var bara ett tveksamt försök från min sida att få in ännu en långsökt ledtråd (kunde inte låta bli...). Kartstudier är dock ett måste om man inte redan har kartan i huvudet.
Men ok, jag misstänker att mina "ledtrådar" förvillar mer än vad de gör nytta så här kommer en i klartext:
En vältrampad färdväg som förbinder två fjällstationer passerar genom den vänstra delen av panoramabilden (eller den övre delen om man nu tittar på bilden utan att vända på den).
Men ok, jag misstänker att mina "ledtrådar" förvillar mer än vad de gör nytta så här kommer en i klartext:
En vältrampad färdväg som förbinder två fjällstationer passerar genom den vänstra delen av panoramabilden (eller den övre delen om man nu tittar på bilden utan att vända på den).
Således Jämtlandstriangeln och fjällstationerna det kan röra sig är då, förutom Blåhammaren, Storulvån och Sylarna? Då jag är på jobbet får någon annan ta över härifrån...Gåtans lösning hittas enklast av den som har en geometrisk sida...
Således Jämtlandstriangeln och fjällstationerna det kan röra sig är då, förutom Blåhammaren, Storulvån och Sylarna? Då jag är på jobbet får någon annan ta över härifrån...
Ja, bravo! Precis så.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg