Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Pietshaure? Sydöstra änden. Fotoriktning: nordväst. Jag har inte varit där, men jag tycker det ser Slugga-aktigt ut därborta.
Pietshaure? Sydöstra änden. Fotoriktning: nordväst. Jag har inte varit där, men jag tycker det ser Slugga-aktigt ut därborta.
Jag förstår hur du tänker, men det är inte rätt ställe.
Gissar på Rovvidievva, där skulle det kunna finnas någon liknande kåta. Fotoriktning öster eller sydost.
Nix, inte det heller. Föregående gissning var närmare.
Jag håller med Thomas om att det liknar Slugga. Jag gissar därför att du står NNV om Slugga vid sjön 642.
Jag ser likheten, men en ledtråd är att fjället som luras så bara framträder till hälften på denna bild. Sluggá ligger långt bort, men vi befinner oss på samma kartblad.
Det är Stájggá och Gurátjåhkkå i bakgrunden (Sluggá är för litet för att kunna vara berget), och det är förstås då Tarradalen som är fotoplatsen. Någonstans i närheten av Tarrekaisestugan?
Det är Stájggá och Gurátjåhkkå i bakgrunden (Sluggá är för litet för att kunna vara berget), och det är förstås då Tarradalen som är fotoplatsen. Någonstans i närheten av Tarrekaisestugan?
Just så. Kåtan står vid Darrávrres strand rakt nedanför Tarrekaises stugplats. Så här ser samma vy ut utan blockerande element:
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg