Gissa position

Helt rätt Ingemar

Länskartorna har fördelen att ge större kartbitar. Var instängd i Nikkaluokta ett par dar pga busväder västerut och passade då på att göra en förmiddagstur upp på kalfjället.

När helikoptern väl kunde flyga så tog jag den här bilden över Ladjovagge. Jag gillar den grafiska effekten av snö och barmark på vårvintern.

452989940_04839dd447_b.jpg

http://farm1.static.flickr.com/243/452989940_04839dd447_b.jpg

Nu får du eller någon annan lägga in nästa gissningsbild.

Thure

Fin bild, Thure.

Hur blev det med Roland Ripjägares bild på en torvkåta? Där fick vi väl inget besked om var.

Eftersom ingen annan lagt upp någon bild sedan senast får jag lägga till en ny då. Vilket fjäll är detta?

455863089_a884be15fa_o.jpg

Ser luftigt ut

Ingemar. Får mig att tänka på Liljetoppen eller Kaskasatjåkka med snötäcke på toppen och brant nordsida men skulle kunna vara någon annanstans i Kebnekaisefjällen också.

Thure

Håller med om likheterna med Kaskasatjåkka men det är ett annat. Luftigheten på högerprofilen av "mitt" fjäll har jag egen erfarenhet av, om det kan vara ledtråd.

mellpat; sa:
Håller med om likheterna med Kaskasatjåkka men det är ett annat. Luftigheten på högerprofilen av "mitt" fjäll har jag egen erfarenhet av, om det kan vara ledtråd.

Jag funderar på Tuolpagorni (dvs med silhuetten till höger) men får inte riktigt ihop det med bakgrunden.

Inte Tuolpagorni utan längre norrut. Ledtråd: klättringen längs högerprofilen slutar som synes ett bra stycke under toppen men profilen kan ändå vara den längsta klätterleden i landet.

Påssustjåkkas nordtopp?

Siehtagas?

Tråden tappar lite tempo när det inte är så många som bidrar med bilder och vi har mest rört oss kring Kebnekaise. Vore kul med lite fler bilder från flera nya bidragare. Tycker också att vi kan ha ute ett par tre bilder parallellt.

Thure

skal prøve meg på å legge ut noen bilder. men hur gjør man? har bilder på datan men får inte lagt dem till forumet.

robert

Man måste ha bilderna på någon server, t ex i fotoabumet här på Utsidan eller om man har nån annan hemsida.

Sen gör man ett inlägg och skriver

{img}http://www.bildensadress.se/bild.jpg{/img}

med [ och ] istället för { och }.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg